خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 29 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اعزام ۶۰ پزشک روسی به قره باغ برای کمک به مردم محلی

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | یکشنبه، 09 آذر 1399 - 13:58
وزارت دفاع روسیه از اعزام ۶۰ پزشک روسی به قره باغ برای کمک به مردم محلی خبر داد.
روسيه،ارمنستان،آذربايجان،نظامي،جمهوري،قره،باغ،بيانيه،منطقه،مناطق

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ۶۰ پزشک روسی منطقه نظامی شرق روسیه ورود خود را به منطقه استپاناکرت قره باغ آغاز کردند.
در بیانیه این وزارت خانه آمده است: اولین واحد ویژه پزشکی منطقه نظامی شرق روسیه برای کمک به مردم محلی قره باغ به استپاناکرت وارد می‌شوند.
این واحد متشکل از ۶۰ جراح نظامی، متخصص بیهوشی و اپیدمیولوژی است.
بر اساس این بیانیه، هواپیما‌های Il-۷۶ این متخصصان را از روسیه به قره باغ منتقل می‌کنند.
پنجشنبه گذشته، یک تیم اضافی از کارگران اورژانس روسیه شامل امدادگران و متخصصان وزارت انرژی روسیه، برای کمک به ساکنان محلی وارد استپاناکرت شدند.
اوایل این هفته، مهندسان نظامی روسی برای عملیات مین روبی در مناطقی که بیشترین آسیب را از درگیری‌های اخیر دیده اند، به قره باغ کوهستانی اعزام شدند.
دور جدید درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر (۶ مهر) آغاز شد.
جمهوری آذربایجان گفته بود نیرو‌های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در قره‌باغ شلیک کرده و سبب شدند تا چندین نفر از غیرنظامیان جان خود را از دست بدهند.
این در حالی بود که ارمنستان و مقامات قره‌باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می‌کردند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.
برای این جنگ بار‌ها آتش‌بس تدوین شد و نقض شد.
در واکنش به نقض این آتش‌بس‌ها هریک از طرفین دیگری را متهم می‌کردند.
اما به تازگی در تاریخ ۱۰ نوامبر، سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان، بیانیه مشترکی در مورد توقف کامل جنگ در قره‌باغ کوهستانی امضا کردند.
بر اساس این بیانیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان قرار است پیشروی در مواضع اشغال‌شده خود را متوقف کنند، تعدادی از مناطق تحت کنترل باکو قرار گیرند، تبادل زندانیان اجرا شود و نیرو‌های حافظ صلح روسیه در مناطق مورد مناقشه مستقر شوند.
انتهای پیام/