خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نگرانی عضو شورای شهر از خطر آلودگی پایانه‌های اتوبوسرانی

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | یکشنبه، 09 آذر 1399 - 13:52
عضو شورای شهر تهران از شهرداری خواستار ارائه لایحه ضوابط کنترل آلایندگی پایانه‌های اتوبوسرانی و ترمینال‌ها شد.
تهران،اتوبوسراني،آلودگي،شهر،شوراي،تذكر،هوا،لايحه،كنترل،عضو،اظهار

در تذکر پیش از دستور صورت گرفت:
به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود که در دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر ایراد کرد با اشاره به نقش آلودگی هوا در تشدید علائم کرونا گفت: مواجهه طولانی مدت با آلاینده‌های هوا سبب التهاب مُزمِن ریه می‌شود که ممکن است باعث افزایش شدت علائم ناشی از ابتلا به ویروس کرونا شود.
عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: در مناطقی که آلودگی از لحاظ ذرات معلق بیشتر بوده است، تعداد مرگ و بستری ناشی از کووید ۱۹ نیز بیشتر مشاهده شده است.
وی افزود: مجددا از دولت انتظار داریم به این موضوع مهم که با جان تمامی شهروندان تهرانی سر و کار دارد، توجه ویژه‌ای داشته باشد و نسبت به انجام وظایف خود در این خصوص اقدام نماید.
امانی اظهار کرد: پایانه‌های اتوبوسرانی نقش بسزایی در عملکرد جریان ترافیک دارند، اما عدم مدیریت و بهره‌برداری نادرست از آن موجب ایجاد یک منبع آلودگی جدید و به خطر‌افتادن جان رانندگان، مسافران، کارکنان پایانه‌ها و در نهایت کاربری‌های اطراف پایانه‌ها و شهروندان شده است و به همین دلیل یکی از مکان‌های مهم جهت سنجش آلودگی هوا محسوب می‌شوند.
وی افزود: بخشی از سهم آلاینده ذرات معلق مربوط به پایانه‌های اتوبوسرانی است و شهرداری می‌تواند با اتخاذ تدابیری، موجب کاهش این آلاینده شود.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به بند ۱۱ ماده پنجاه و پنج برنامه ۵ سال سوم، مبنی بر اینکه شهرداری تهران موظف است در راستای کاهش و کنترل انتشار آلاینده‌های ناشی از ایستگاه‌های اتوبوسرانی درون شهری و پایانه‌های اتوبوسرانی برون شهری مستقر در محدوده شهر تهران، لایحه ضوابط کنترل آلایندگی پایانه‌های اتوبوسرانی و ترمینال‌ها را طی ۶ ماهه اول برنامه جهت تصویب به شورا ارائه نماید.
اظهار کرد: متاسفانه با گذشت حدود دو سال، تاکنون این لایحه به شورا ارسال نشده است.
وی در پایان گفت: ضروریست نسبت به تسریع در ارسال لایحه ضوابط کنترل آلایندگی پایانه‌های اتوبوسرانی و ترمینال‌ها اقدام شود و لذا در این خصوص به شهردار تهران تذکر می‌دهم.
بیشتر بخوانید
حمل و نقل بزرگترین عامل آلودگی هوای پایتخت
از تصویب طرح جامع ریلی تهران تا ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل همگانی
انتهای پیام/