خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دست اسرائیل در ترور فخری‌زاده مشاهده می‌شود

باشگاه خبرنگاران | سیاسی | یکشنبه، 09 آذر 1399 - 13:46
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به تشریح جلسه شب گذشته کمیسیون امنیت ملی با محوریت بررسی ترور شهید فخری‌زاده پرداخت.
كميسيون،امنيت،عمويي،اقدام،ملي،سخنگوي،شهيد،نمايندگان،جلسه

عمویی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح جلسه فوق‌العاده شب گذشته کمیسیون امنیت که در خصوص بررسی ترور شهید محسن فخری‌زاده اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد این بود که اقدام مجلس در راستای این ترور ناجوانمردانه باید به چه شکلی باشد؟
وی افزود: بحث و گفت‌وگوهایی میان نمایندگان، رد و بدل شد تا کار با سرعت بیشتری پیش رفته و به این اقدام شرارت‌بار واکنش داده شود.
عمویی گفت: یکی از بحث‌ها این بود که طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها که بخشی از آن معطوف به احیای صنعت هسته‌ای است با اولویت بیشتری دنبال شود که در نهایت همه نمایندگان با دو فوریت این طرح موافقت کردند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: همچنین مقرر شد سایر بند‌های این طرح در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار گیرد و ما امیدواریم تا پایان هفته این موضوع در صحن علنی تصویب و به دولت ابلاغ شود.
عمویی تأکید کرد: جلسه شب گذشته با حضور نمایندگان و مقامات وزارت خارجه، قوه قضائیه و وزارت دفاع برگزار شد و مجموعه فعالیت‌های این شهید بزرگوار و تأثیر وی بر صنایع دفاعی کشور مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: درباره شرایط حفاظتی شهید فخری‌زاده که سال‌ها مورد تهدید قرار داشت گزارشی ارائه شد و همین‌طور درباره عملیات صورت گرفته دستگاه‌های امنیتی توضیحاتی ارائه دادند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: اقدام تروریستی صورت گرفته ترکیبی و پیچیده بوده و دست رژیم صهیونیستی در آن دیده می‌شود، اما با توجه به نوع پیچیدگی عملیات ممکن است دست دیگر بیگانگان تروریست هم در این موضوع دخیل باشد.
انتهای پیام/