خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جذب ۱۲۲ هزار دانش‌آموز در تشکل پیشتازان فارس

ایسنا | استان‌ها | یکشنبه، 09 آذر 1399 - 13:42
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس گفت: علیرغم حاکم بودن شرایط کرونا و غیرحضوری بودن فعالیت مدارس ۱۲۲ هزار دانش‌آموز جذب تشکل پیشتازان شده‌اند.
جذب،تشكل،آمار،پيشتازان،مدارس،توجه،مربيان،فارس،شرايط،نفر،سازم ...

ایسنا/فارس رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس گفت: علیرغم حاکم بودن شرایط کرونا و غیرحضوری بودن فعالیت مدارس ۱۲۲ هزار دانش‌آموز جذب تشکل پیشتازان شده‌اند.
امید اسماعیلی یکشنبه ۹ آذر در جمع خبرنگاران از افزایش آمار جذب دانش‌آموزان و مربیان عضو تشکل پیشتازان، نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: سال قبل، ۱۱۷ هزار دانش آموز جذب تشکل پیشتازان شدند و امسال با وجود شرایط غیر حضوری مدارس، شاهد افزایش استقبال دانش‌آموزان بودیم به طوریکه قریب به ۱۲۲ هزار دانش‌آموز عضو این تشکل شده‌اند.
اسماعیلی با اشاره به اینکه آمارها نشاندهنده رشد قابل توجه در شاخص جذب مربی و مدیران مدارس نسبت به سال قبل است، گفت: در جذب مربی آمار مورد انتظار، ۴۵۰۹ نفر بود که عملا این آمار به ۵۵۸۶ نفر رسید و در جذب مدیران مدارس پیشتاز نیز آمار مورد انتظار ۲ هزار و ۹۳۱ نفر بود که پس از اتمام مراحل جذب و ثبت سامانه، آمار به ۳ هزار و ۶۵۳ نفر رسید.
او با تاکید بر اینکه هدف تشکیلات سازمان دانش‌آموزی، تربیت اجتماعی اعضا و آموزش زندگی گروهی و جمعی به آنان است تا دانش‌آموزان را برای زندگی آینده آماده کند، گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با توجه شرایط شیوع بیماری کرونا و آموزش غیرحضوری، این سازمان نیز با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و تولید محتوای آموزشی در این زمینه اقدام به آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان کرده است.
اسماعیلی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود و نیز پیشرفت لحظه به لحظه علم و تکنولوژی، قطعاً سازمان دانش آموزی با ابزارها و روش‌های مدرن در عرصه تربیت اجتماعی دانش‌آموزان فعالیت می کند.
او خاطرنشان کرد: محتوای تولید شده توسط مربیان خبره و کارآزموده تهیه و ارائه می‌شود که همواره سعی شده در آثار تولیدی منش‌های تشکیلاتی و روش‌های صحیح یاری به یکدیگر، صرفه جویی، مشارکت، دین مداری و مسوولیت پذیری را با بیانی شیوا و در قالب‌های مختلف به دانش‌آموزان بیاموزیم.
معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی فارس نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه پس از انجام ثبت نام دانش آموزان در سامانه جذب، تایید و گروه‌بندی آن‌ها در مدرسه توسط مدیر مدرسه انجام می‌شود، گفت: با توجه به استقبال بسیاری از مربیان و دانش‌آموزان سامانه جذب از روز دوشنبه ۳ آذرماه به مدت ۵ روز باز شده تا دانش‌آموزان و مربیان علاقمند به عضویت در این تشکل بتوانند عضویت خود را ثبت کنند که پیش‌بینی می‌شود این آمار افزایش یابد.
فاطمه عظیمی افزود: خوشبختانه امسال با توجه به غیرحضوری بودن مدارس، استقبال از عضویت در این تشکل بیش از سال‌های قبل بوده و در تمام موارد از جمله جذب دانش‌آموز، مربی، مدیر و مدرسه تشکیلاتی رشد داشتیم.
عظیمی ادامه داد: کانال رسمی پیشتازان فارس در شبکه شاد، به منظور ارائه آموزش‌های تشکیلاتی و مهارتی، برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات و برنامه‌های متعدد از ابتدای آذرماه فعالیت خود را آغاز کرده و اعضا و علاقمندان می‌توانند پس از ورود به پیام رسان شبکه شاد و جستجوی عبارت "پیشتازان فارس" و یا “pishtazanfars” از محتواهای این کانال استفاده کنند.
انتهای پیام