خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 31 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فعالیت در بحران برای جلوگیری از بحران/ هواشناسی بدون تعطیلی

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 09 آذر 1399 - 13:41
زاهدان- در حالی این روزها در بسیاری از ادارات محدودیت های هوشمند اجرایی شده که کارشناسان هواشناسی به صورت شبانه روزی در حال خدمت هستند.
كشور،هواشناسي،كرونا،كاري،مناطق،شرايط،پايش،جوي،كارشناسان،ويرو ...

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی حدود ۱۰ ماه از آغاز همه گیری ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و در اغلب دستگاه‌های اجرایی محدودیت‌های هوشمند و دورکاری اعمال شده است که کارشناسان هواشناسی همچون دوران دفاع مقدس برای پایش جو و مدیریت بحران‌های جوی به صورت شبانه روزی و بدون محدودیت‌های کاری در تمامی شهرهای کشور پای کار هستند.
از همین رو معاون فنی، شبکه دیدبانی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور در سفر به زاهدان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: درست چهل سال قبل وقتی رژیم بعث عراق به مرزهای سرزمینی کشور تعدی کرد و آتش جنگ هشت ساله را شعله ور ساخت، کارشناسان هواشناسی دوشادوش رزمندگان اسلام در مناطق جنگی حاضر شدند و با پایش شرایط جوی این مناطق، کمک زیادی به مدیریت عملیات‌های جبهه کردند.
فرح محمدی افزود: اگر چه در آن شرایط بسیاری از فعالیت‌های کاری به ویژه اداری در این مناطق و سایر مناطق کشور مختل شده بود اما فعالیت کاری دیدبانان هواشناسی کشور دو چندان شد طوری که آنها علاوه بر پایش وضعیت جوی شهرهای کشور، وظیفه داشتند با اعزام به مناطق جنگی، وضعیت جوی این مناطق در نوار غربی کشور را نیز پایش کنند.
وی ادامه داد: سربازان هواشناسی حالا نیز با وجود همه گیری ویروس کرونا مانند سربازان سلامت کشور به صورت شبانه روزی در سنگر خدمت به مردم حاضرند تا مبادا یک بحران جدید در حوزه مخاطرات جوی، کشور را تهدید کند.
معاون فنی سازمان هواشناسی کشور افزود: کمبود نیروی انسانی در بخش‌های پایش و پیش بینی وضع هوا سبب شده تا فعالیت کاری کارشناسان هواشناسی در شرایط همه گیری کرونا با چالش جدی مواجه شود.
چالشی که فشار کاری آنها رو دو چندان کرده است.
وی بیان کرد: سازمان هواشناسی با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است که این کمبودها حتی در شرایط کاری عادی نیز چالش برانگیز است.
حالا با وجود همه گیری ویروس کرونا چالش‌های ما وسیع‌تر و عمیق‌تر شده است.
محمدی با بیان اینکه هواشناسی در هیچ شرایطی تعطیل بردار نیست، گفت: حتی در زمان وقوع زلزله بم و پس لرزه‌های شدید پس از آن نیز کارشناسان هواشناسی که از سایر نقاط کشور به این منطقه اعزام شده بودند، تا پایان فعالیت‌های امدادی در منطقه باقی مانند و خدمات آب و هوایی برای نشست و برخاست هواپیماهای امدادی ارائه کردند.
وی در ادامه با قدردانی از تلاش‌ها و جانفشانی کارشناسان هواشناسی که با وجود شرایط بحرانی کرونا در حال خدمت رسانی بی وقفه به مردم کشور هستند، افزود: امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هر چه زودتر از شرایط بحران کرونا خارج شویم.