خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 31 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برای لاغری از ورزش دوچرخه سواری غافل نشوید

مهر | بازار | یکشنبه، 09 آذر 1399 - 13:23
اگر دوچرخه سواری را جدی بگیرید می توانید لاغر شوید و به تناسب اندام برسید. اما چقدر و چگونه باید دوچرخه سواری کنیم و تفاوت استفاده از دوچرخه برای لاغری با سایر ورزش ها در چیست؟
دوچرخه،لاغري،سواري،ركاب،ورزش،زدن،نماييد،اندام،تناسب،ساعت،مجل ...

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، یکی از راه های رسیدن به لاغری، استفاده از دوچرخه در برنامه های روزانه است، به طوری که اگر دوچرخه سواری را جدی بگیرید می توانید لاغر شوید و به تناسب اندام برسید.
اما چقدر و چگونه باید دوچرخه سواری کنیم و تفاوت استفاده از دوچرخه برای لاغری با سایر ورزش ها در چیست؟
تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با همکاری پلتفرم باچرخ، در این خصوص اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم.
ورزش دوچرخه سواری
قبل از اینکه به موضوع لاغری با دوچرخه بپردازیم، بهتر است در ابتدا در خصوص خود دوچرخه اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم.
باید بدانید که در هنگام خرید دوچرخه مهمترین موضوعی که بعد از انتخاب برند و نوع دوچرخه اهمیت پیدا میکند، سایز دوچرخه است.
اگر موضوع سایز دوچرخه را جدی نگیرید، نه تنها از دوچرخه سواری لذت نخواهید بُرد بلکه لاغری نیز در انتظار شما نخواهد بود.
پس از خرید دوچرخه، نوبت به آموزش دوچرخه سواری میرسد، اگر نیاز به آموزش های آنلاین در خصوص ورزش دوچرخه سواری دارید می توانید مجله باچرخ را که یک مجله اینترنتی رایگان در خصوص دوچرخه سواری و گردشگری ورزشی است دنبال نمایید و از این طریق آموزش های لازم را به صورت آنلاین و کاملاً رایگان دریافت نمایید.
لاغری با دوچرخه
در مجله باچرخ توضیحات کاملی در خصوص لاغری با دوچرخه وجود دارد که بخشی از آن را در اینجا برایتان توضیح می دهیم.
به طور کلی، بیشترین فشار در هنگام رکاب زدن به عضلات پا وارد می شود و بنابراین نمی توان گفت رکاب زدن به طور مستقیم شکم را کوچک می کند، اما به طور شگفت انگیزی، وقتی سبک زندگیتان را به سمت دوچرخه سواری می برید، رژیم غذاییتان تغییر خواهد کرد.
کالری سوزی دوچرخه سواری نشان می دهد که شما در صورت رعایت موارد اصولی در هنگام رکاب زدن، می توانید به یک تناسب اندام عالی و در کنار آن به لاغری شکم و بدن برسید.
چربی سوزی در هنگام رکاب زدن صورت می گیرد و شخص دوچرخه سوار اگر به ساعت ورزش و رژیم غذایی خود دقت داشته باشد با چند ماه دوچرخه سواری، به هدف خود که لاغری و تناسب اندام است می رسد.
صحبت در خصوص ساعت ورزش شد، آیا می دانید در چه ساعتی باید ورزش کنید تا بهتر و سریعتر به تناسب اندام برسید؟
در یکی از پُست های مجله باچرخ در خصوص بهترین زمان برای دوچرخه سواری و لاغری به این موضوع اشاره شده است، که به شما توصیه می کنیم حتماً این پُست را مطالعه نمایید.
در خصوص رکاب زدن برای رسیدن به تناسب اندام باید به چند مورد دقت داشته باشید:
* ابتدا باید بدانید فقط سرعت زیاد نیست که به شما برای رسیدن به لاغری کمک می کند، بلکه باید یک سرعت ثابت داشته باشید و حداقل ۳ روز در هفته به مدت حدود ۲ ساعت رکاب بزنید، این مدت را بر اساس بهترین ساعت ورزش کردن می توانید به دو بخش قبل از ظهر و بعد از ظهر تقسیم بندی نمایید.
* دومین مورد تمرین های استقامتی با دوچرخه است، که در این خصوص باید در مسیرهای سربالایی رکاب بزنید و هر بار مقدار مسافت را افزایش دهید تا کم کم قدرت عضلات پا افزایش یابد.
* در کنار رکاب زدن باید نرمش هم داشته باشید و ورزش های هوازی مثل یوگا را نیز در برنامه خود بگنجانید.
* مورد بسیار مهم در خصوص لاغری این است که رژیم غذایی سالم داشته باشید، بنابراین فرقی نمی کند چه ورزشی می کنید، اگر به دنبال لاغری هستید، حتماً رژیم غذایی سالم را در پیش بگیرید و از فست فودها و غذاهای چرب کمتر استفاده کنید.
* خواب را جدی بگیرید، نه زیاد و نه کم بخوابید، بلکه خواب روزانه حدود ۸ ساعت داشته باشید.
استرس می تواند از کیفیت خواب شما کم کند، بنابراین استرس و اضطراب را از خود دور کنید و اگر شغل شما جزو شغل های پر استرس است بهتر است شغل دیگری را انتخاب کنید.
۵ موردی که در بالا به آنها اشاره شد، موارد مهمی در خصوص دوچرخه سواری و لاغری هستند که باید مد نظر داشته باشید، اگر سوال شما این است که دوچرخه ثابت چقدر می تواند به لاغری کمک کند باید بدانید که در حالت عادی که شرایط آب و هوایی خوب است دوچرخه های عادی بهتر هستند، اما اگر در فصل سرد و زمستانی تصمیم دارید لاغر شدن را شروع کنید میتوانید از دوچرخه ثابت استفاده کنید، اما در هر صورت داشتن یک دوچرخه، آن هم از مدل کوهستان برای همه توصیه می شود.
جهت اطلاع از فواید دوچرخه سواری، دوچرخه سواری و لاغری و موضوعات مرتبط با دوچرخه میتوانید به سایت باچرخ، اولین و تنها پلتفرم سفر و گردشگری با دوچرخه مراجعه نمایید.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.