خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

وزارت خارجه آمریکا فروش تسلیحات به تایوان را تایید کرد

ایسنا | بین‌الملل | یکشنبه، 09 آذر 1399 - 13:14
وزارت خارجه آمریکا فروش سیستم‌های پیشرفته تسلیحاتی را به تایوان تایید کرده که ارزش آن ۱.۸ میلیارد دلار است و شامل حسگر، موشک و توپخانه می‌شود.
تايوان،توافق،آمريكا،دفاع،تسليحاتي،تسليحات،خارجه،وزارت

وزارت خارجه آمریکا فروش سیستم‌های پیشرفته تسلیحاتی را به تایوان تایید کرده که ارزش آن ۱.۸ میلیارد دلار است و شامل حسگر، موشک و توپخانه می‌شود.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کنگره هنوز باید درباره این توافق بزرگ تسلیحات آمریکا با تایوان تایید نهایی را بدهد و می‌تواند در مدت ۳۰ روز از صدور اعلامیه رسمی، نسبت به فروش این تسلیحات اعتراض کند.
در این توافق علاوه بر سیستم‌های تسلیحاتی می‌توان به ۱۱ پرتابه موشکی ساخت کمپانی لاکهید مارتین اشاره کرد که ارزش آنها ۴۳۶.۱ میلیون دلار است.
این توافق همچنین شامل ۱۳۵ موشک کروز نقطه‌زن، پرتابه‌های راکتی سبک متحرک و وسایل شناسایی هوایی است که می‌توان آنها را روی جنگنده‌ها نصب کرد.
وزرای دفاع و خارجه تایوان این خبر را مورد استقبال قرار داده و گفتند، این تسلیحات به تقویت ظرفیت دفاع کمک می‌کند.
وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد: این توافق تسلیحاتی نشان می‌دهد که آمریکا به اهمیت موضع استراتژیک منطقه هند-پاسیفیک و تنگه تایوان واقف است و به صورت فعالانه به تایوان در تقویت ظرفیت‌های دفاعی‌اش کمک می‌کند.
وزارت خارجه چین در واکنش به این توافق اعلام کرد، این مساله تاثیری شگرف بر روابط با آمریکا می‌گذارد و واکنش ضروری و مقتضی صورت خواهد گرفت.
در سال‌های اخیر، تنش‌ها بین چین و آمریکا بر سر تایوان افزایش یافته است.
در ژانویه ۲۰۲۰، تسای اینگ ون، بار دیگر به عنوان رئیس جمهوری تایوان انتخاب شد که کارزار انتخاباتی‌اش را بر سر دفاع از حق حاکمیت این جزیره برگزار کرده بود.
انتهای پیام