خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جاده‌های استان همدان لغزنده است

ایسنا | استان‌ها | یکشنبه، 09 آذر 1399 - 13:14
رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه بارش باران در تمامی محورهای استان همدان ادامه دارد، گفت: بعضی محورها لغزنده است و رانندگان باید با سرعت مطمئنه حرکت کنند.
استان،همدان،بارش،رانندگان،باران،برف،سرعت،واژگوني،وانت،عزيزي،محور

ایسنا/همدان رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه بارش باران در تمامی محورهای استان همدان ادامه دارد، گفت: بعضی محورها لغزنده است و رانندگان باید با سرعت مطمئنه حرکت کنند.
سرهنگ رضا عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: در گردنه‌های استان بارش باران با مه گرفتگی همراه است، در حال حاضر ترافیک عادی و روان است و خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته تصادف فوتی به ثبت نرسیده است.
وی ضمن توصیه همراه داشتن زنجیر چرخ به رانندگان بیان کرد: رانندگان باید تجهیزات زمستانی را هنگام تردد در جاده‌ها همراه خود داشته باشند و از ۱۵ آذر در این مورد اعمال قانون انجام می‌شود.
عزیزی تصریح کرد: احتمال اینکه غروب امروز بارش باران در جاده‌ها به برف تبدیل شود زیاد است بنابراین رانندگان سرعت مطمئنه را رعایت کنند تا دچار خروج از جاده و واژگونی وسیله نقلیه نشوند.
وی مطرح کرد: اولین علت تصادفات رانندگی در هوای بارانی سرعت غیرمجاز است و رانندگان باید با سرعتی کمتر از سرعت مجاز محل حرکت کنند همچنین تجهیزاتی مانند عاج لاستیک، سیستم گرمایشی و برف پاک کن در بروز تصادفات تأثیر فراوانی دارد.
عزیزی اضافه کرد: بعضی از خودروها مانند وانت بار به ویژه نیسان، وانت پیکان و وانت مزدا در بارندگی به دلیل اینکه قسمت جلو سنگین و نیروی محرک در عقب خودرو است سریع دچار واژگونی می‌شوند، در بارندگی‌ها و جاده‌های لغزنده واژگونی این خودرو نسبت به سایر خودروها بسیار بیشتر است.
مدیر مرکز مدیریت و کنترل راه‌های استان همدان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، از بارش برف و باران در جاده‌های همدان خبر داد و اظهار کرد: بیشتر راه‌های استان همدان برفی و بارانی است.
سعید کریمی اظهار کرد: در حال حاضر گردنه اسدآباد در محور همدان- کرمانشاه، گردنه همه‌کسی در محور همدان- سنندج و محور همدان گل‌تپه برفی است.
وی با بیان اینکه از دو روز گذشته بارش باران و برف در استان شروع شده است، تصریح کرد: در حال حاضر تمامی راه‌های استان همدان باز است و تردد عادی و روان انجام می‌شود.
کریمی با اشاره به اینکه در محورهای کوهستانی مه‌گرفتگی متناوب وجود دارد، ادامه داد: نیروهای راهداری در راهدارخانه‌های استان مستقر هستند و در صورت نیاز عملیات راهداری را انجام خواهند داد.
مدیر مرکز مدیریت و کنترل راه‌های استان همدان تأکید کرد: شهروندانی که قصد سفر در جاده‌های استان را دارند، حتماً از طریق سامانه 141.ir و تلفن 141 و اپلیکیشن 141 از وضعیت راه‌های استان با خبر شوند.
انتهای پیام