خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

افزایش ۵۰ درصدی ورودی آب به سدهای استان مرکزی

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 09 آذر 1399 - 13:13
اراک- مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: در حال حاضر دبی ورودی سدهای استان نسبت به سال گذشته با ۵۰ درصد افزایش همراه بوده است.
ورودي،حجم،استان،ثانيه،سد

عزت الله آمره ای در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای شروع سال آبی یعنی ابتدای مهر ماه سال جاری تاکنون در استان با ۶۰ میلی‌متر بارش مواجه بودیم که نسبت به سال گذشته که ۹۵ میلیمتر بوده ۳۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد و نسبت به آمار دراز مدت که ۷۵ میلیمتر بوده با ۲۱ درصد کاهش روبرو بوده است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: دبی ورودی سدهای استان نسبت به سال گذشته با ۵۰ درصد افزایش همراه بوده است اما حجم مخازن سدها نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
آمره ای بیان‌کرد: در حال حاضر ورودی سد کمال صالح ۲ متر مکعب در ثانیه و حجم مخزن ۷۵ میلیون و ورودی سد ساوه شش متر مکعب در ثانیه و حجم مخزن آن ۱۹۴ میلیون است.
وی افزود: سال گذشته در این بازه زمانی ورودی سد کمال صالح ۱.۵ مترمکعب در ثانیه و حجم آن ۸۰ میلیون و ورودی سد ساوه سه متر مکعب در ثانیه و حجم آن ۲۱۶ میلیون بوده است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی اظهار کرد: با توجه به بارندگی هفته‌های اخیر رودخانه‌های استان سیلابی نشدند اگرچه جریان آب رودخانه‌ها راه افتاده اما سیلابی مشاهده نشده است.