خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سامانه بارشی جدید روزچهارشنبه وارداصفهان می‌شود

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 09 آذر 1399 - 13:13
اصفهان - کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان گفت: سامانه جدید بارشی روز چهارشنبه به استان وارد می‌شود و فعالیت خوبی را خواهد داشت.
استان،اصفهان،سامانه،بارش،مناطق،ساعت،آينده

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بااشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان طی دوروز آینده اظهار داشت: بررسی این نقشه‌ها بیانگر ادامه فعالیت سامانه بارشی بر روی استان تا اوایل فردا است.
وی افزود: بر این اساس در اکثر مناطق استان بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، مه آلودگی و وزش باد را پیش‌بینی می‌کنیم.
فردا بارش‌ها در شرق ادامه دارد
کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه عمده فعالیت سامانه بارشی در استان اصفهان امروز در غرب و جنوب استان خواهد بود، اضافه کرد: فردا این سامانه بیشترین بارش را در مناطق شرقی خواهد داشت و از استان خارج می‌شود.
وی ادامه داد: اختلال در معابر شهری و جاده‌ای در مناطق غربی استان اصفهان طی ۲ ساعت آینده دور از انتظار نیست.
هنرمند با بیان اینکه روز چهارشنبه سامانه بارشی جدیدی از غرب استان وارد خواهد شد، تصریح کرد: این سامانه نیز ناپایداری‌های جوی را به همراه دارد.
وی در خصوص بارش‌های ۲۴ ساعت اخیر در استان اصفهان گفت: در این بازه زمانی سمیرم ۱۷ میلی‌متر، فریدونشهر ۱۳ میلی‌متر، چادگان ۱۲ میلی‌متر و نطنز با ۱۰ میلی‌متر بارش بیشترین بارش ثبت شده را داشته‌اند.
کاهش دو درجه‌ای دما
کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان با اشاره به وضعیت دمایی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده نیز ابراز داشت: در این بازه زمانی شاهد کاهش دودرجه‌ای دما به ویژه در مناطق غربی استان خواهیم بود.
وی با بیان اینکه دمای هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده بین ۱۰ و پنج درجه سانتی‌گراد در نوسان است، گفت: دراین بازه زمانی فریدونشهر با دمای دو درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین و شهرضا با دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین نقطه استان پیش‌بینی شده است.