خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حسابرسان منتخب شورا تعیین شدند

مهر | اجتماعی و حوادث | یکشنبه، 09 آذر 1399 - 12:59
لایحه شهردار تهران در خصوص «تعیین حسابرسان منتخب شورا جهت انجام علمیات حسابرسی سال ۱۳۹۹ شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به آن» به تصویب رسید.
تهران،شوراي،شهر،موسسات،حسابرسي،شهرداري،اسلامي،انتخاب،وابسته، ...

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان این لایحه در صحن علنی شورای شهر تهران گفت: به منظور حصول اطمینان از گردش صحیح امور مالی در شهرداری تهران و رعایت قوانین و مقررات و مصوبات شورای اسلامی شهر تهران و در راستای انجام وظایف قانونی نظارت بر حسن جریان مالی و صرفه و صلاح شهرداری مستند به بندهای هشتم و سی‌ام ماده هشتاد (۸۰) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱/۳/۱۳۷۵ و الحاقات قانونی بعدی آن، کمیسیون برنامه و بودجه شورا از طریق انتشار فراخوان عمومی، ارزیابی کیفی موسساتی که برای حسابرسی اعلام آمادگی کردند، انتخاب موسسات دارای رتبه الف جامعه حسابداران رسمی و معتمد بورس نسبت به تعیین موسسات واجد صلاحیت اقدام شد.
وی افزود: سپس با اخذ قیمت ارائه خدمات از موسسات، انتخاب بهای عادله از میان قیمت های ارائه شده و موسسات حسابرسی واجد صلاحیت جهت انجام عملیات حسابرسی سال ۱۳۹۹ شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به آن تعیین شد که فهرست موسسات و مدارک مربوط در اختیار قرار گرفته است.
عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: بر این اساس موسسات حسابرسی هوشیار ممیز، اطمینان بخش و همکاران، آئین تراز آریا و شاخص اندیشان که همه دارای رتبه الف از جامعه حسابداران رسمی و معتمد بورس هستند به عنوان حسابرسان منتخب شورای اسلامی شهر تهران در سال ۱۳۹۹ در سطح واحدهای اجرایی، سازمانها، شرکتها و موسسات وابسته به شهرداری تهران با رای شما همکاران عزیز تعیین و انتخاب خواهند شد.
گفتنی است لایحه شهردار تهران در خصوص «تعیین حسابرسان منتخب شورا جهت انجام علمیات حسابرسی سال ۱۳۹۹ شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به آن» به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.