خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 31 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

واگذاری حق بهره‌برداری از مقبره صوراسرافیل به انجمن روزنامه‌نگاران تهران

ایسنا | اجتماعی و حوادث | یکشنبه، 09 آذر 1399 - 12:55
اعضای شورای شهر تهران یک فوریت طرحی را تصویب کردند که به موجب آن حق بهره برداری از مقبره صوراسرافیل (موسوم به شهدای مشروطه) به انجمن روزنامه‌نگاران تهران واگذار می‌شود.
شهر،تهران،طرح،شهرداري،شوراي،مقبره،مشروطه،صوراسرافيل،شهداي،وا ...

اعضای شورای شهر تهران یک فوریت طرحی را تصویب کردند که به موجب آن حق بهره برداری از مقبره صوراسرافیل (موسوم به شهدای مشروطه) به انجمن روزنامه‌نگاران تهران واگذار می‌شود.
به گزارش ایسنا، صبح امروز طرح یک فوریتی با ۱۴ امضاء تقدیم هیات رییسه شد که براساس آن شهرداری تهران ملزم به واگذاری حق بهره‌برداری از مقبره جهانگیرخان صوراسرافیل به انجمن روزنامه‌نگاران تهران و مشارکت در بازسازی آن می‌شود که محمدجواد حق‌شناس به عنوان پیشنهاددهنده این طرح در دفاع از این طرح اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که طی سال‌های اخیر توسط اعضای شورای شهر مدام پیگیری می‌شود، ساماندهی مکانی به نام شهدای مشروطه در کنار بیمارستان لقمان است.
وی با اشاره به سابقه تاریخی این مکان گفت: در زمان استبداد صغیر تعدادی از چهره‌های معروف مشروطه در باغ شاه زندانی، شکنجه و نهایتا به دار آویخته می‌شوند که صوراسرافیل که پدر روزنامه‌نگاری نوین ایران و نماد رسانه مشروطه است نیز در آنجا شهید می‌شود، اما متاسفانه جسدش در قبرستان شهر دفن نشده و به بدترین شکل در بیرون از شهر دفن می‌شود.
وی با بیان این‌که حالا با گسترش شهر این مقبره‌ها در مجاورت بیمارستان لقمان قرار گرفته اند، اظهار کرد: شهرداری تهران در راستای ساماندهی مقبره شهدای مشروطه اقدامات لازم را انجام داده و حتی دو واحد مجاور را نیز تملک کرده است اما می‌خواهیم در راستای تکریم شهدای رسانه با هماهنگی سازمان زیباسازی و منطقه ۱۱ و با موافقت شورای شهر طرح بهره‌برداری انجمن روزنامه‌نگاران تهران و بازسازی این مقبره با کمک شهرداری را تقدیم شورای شهر کنیم.
جوادی یگانه به عنوان نماینده شهرداری با تاکید بر این‌که ما با کلیات این طرح موافق هستیم، اظهار کرد: این طرح در مورد واگذاری حق بهره‌برداری است که براساس بند شش ماده ۵۵ شورای شهر نمی‌تواند تقاضای واگذاری کند بلکه تقاضا باید از سوی شهرداری تهران باشد.
شهربانو امانی در واکنش به این سخنان گفت: از ابتدای دوره پنجم، یک طرح دو فوریتی داشتیم که شهرداری موظف شد با محوریت معاونت اجتماعی هر مکانی را که می‌خواهد واگذار کند، از شورای شهر مجوز بگیرد، اما اگر چنانچه معاونت تخصصی منویات شورا را در نظر نگیرد، این حق شورای شهر است که در قالب یک طرح شهرداری را ملزم کند.
به گزارش ایسنا، نهایتا اعضای شورای شهر تهران به یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به واگذاری حق بهره‌برداری از مقبره جهانگیرخان صوراسرافیل به انجمن روزنامه‌نگاران تهران را تصویب کردند.
انتهای پیام