خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برف و باران در جاده‌های ۲۳ استان/ ترافیک در دو آزادراه

ایسنا | اجتماعی و حوادث | یکشنبه، 09 آذر 1399 - 12:55
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی ۲۳ استان کشور خبر داد.
ترافيك،كشور،باران،استان،محورهاي،بارش،برف،كنترل،وضعيت،راهور،ش ...

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی ۲۳ استان کشور خبر داد.
سرهنگ احمد شیرانی در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: در حال حاضر و برابر گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک سراسر کشور تردد در تمامی جاده‌های کشور به آرامی و به شکل روان در حال انجام است و تنها در آزادراه قزوین - کرج حدفاصل ساسانی تا پل فردیس ترافیک پرحجم و نیمه سنگین و در آزادراه ساوه- تهران در محدوده احمدآباد نیز ترافیک سنگین گزارش شده است.
وی همچنین از انسداد محور جدید بوشهر به گناوه به علت آبگرفتگی از شب گذشته خبر داد و گفت: تردد از محور جایگزین گناوه به برازجان انجام می‌شود.
همچین محورباباچلان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به دلیل ریزش سنگ و بارندگی تا اطلاع بعدی مسدود است.
وی درباره وضعیت جوی جاده های کشور نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از بارش برف و باران در برخی از محورهای استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، مازندران، سمنان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد است.
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا ادامه داد: همچنین در برخی از محورهای استان های ایلام، لرستان، خوزستان، بوشهر، فارس، اصفهان، یزد و گیلان نیز بارش باران گزارش شده است.
شیرانی افزود: لازم است رانندگان و شهروندان حتما تجهیزات زمستانی را برای خودروی خود به همراه داشته باشند، از انجام سفرها و ترددهای غیرضروری خودداری کنند و در صورتی که مجبور به رانندگی هستند حتما فاصله طولی مناسب و سرعت مطمئنه را رعایت کنند.
پرهیز از عجله و شتاب در رانندگی، استفاده از چراغ مه شکن در وضعیت مه گرفتگی و بارشهای شدید باران و برف، اطمینان از سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو و پر بودن باک سوخت در جاده ها از دیگر مواردی است که باید رعایت شود.