خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

چگونه با ابلاغ الکترونیکی مالیات بپردازیم؟

ایسنا | استان‌ها | یکشنبه، 09 آذر 1399 - 11:42
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: ابلاغ الکترونیکی جدیدترین خدمت الکترونیکی ارائه شده از سوی سازمان امور مالیاتی کشور است.
مالياتي،موديان،سامانه،الكترونيكي،اطلاعات،امور،سازمان،صدور،مو ...

ایسنا/زنجان مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: ابلاغ الکترونیکی جدیدترین خدمت الکترونیکی ارائه شده از سوی سازمان امور مالیاتی کشور است.
میرحیدر رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شرایط کنونی جامعه ناشی از شیوع کرونا ویروس و لزوم همکاری همه ارگان‌های دولتی و غیردولتی برای کاهش حضور مردم در جامعه، اظهار کرد: مودیان برای دسترسی به همه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور می‌توانند به سایت سازمان به آدرس www.tax.gov.ir مراجعه کنند.
وی با اشاره به ابلاغ الکترونیکی به عنوان جدیدترین خدمت الکترونیکی ارائه شده از سوی سازمان امور مالیاتی کشور، افزود: تاکنون ابلاغ الکترونیکی برای کاهش مراجعه حضوری مودیان نقش به سزایی داشته و همه مودیان مالیاتی پس از فعال کردن امکان ابلاغ الکترونیکی، می‌توانند همه اوراق مالیاتی مربوطه را بدون حضور فیزیکی در ادارات مالیاتی، به ‌صورت الکترونیکی از این سامانه اخذ کنند.
این مسئول ادامه داد: بعد از بارگذاری برگه‌های مالیاتی در کارتابل مودی از طرف حوزه مالیاتی، پیامک اطلاع‌رسانی به شماره همراه مودی ارسال می‌شود که این طرح مزایایی از قبیل دسترسی مودی به همه اوراق مالیاتی پس از ثبت درخواست، مشاهده اطلاعات بلافاصله بعد از صدور برگه مالیاتی و صرفه‌جویی در وقت و هزینه، برای مودیان مالیاتی دارد.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان یادآور شد: برخی از سامانه‌های خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور از جمله سامانه رسیدگی به اعتراضات و شکایات مودیان مالیاتی، سامانه دریافت و پردازش اطلاعات صورت معاملات فصلی موضوع ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، سامانه‌های دریافت و پردازش اظهارنامه‌های مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی، حقوقی و اجاره املاک و صدور گواهی‌های مربوطه، سامانه دریافت مالیات بر در آمد حقوق و سامانه صدور قبض مالیات و پرداخت الکترونیک، از دیگر خدمات الکترونیکی سازمان برای کاهش مراجعه حضوری مودیان است.
وی یادآور شد: این سیستم برای صدور و پرداخت قبوض مالیاتی به صورت آنلاین طراحی شده و مودیان می‌توانند به صورت کاملا الکترونیکی قبوض مالیاتی خود را صادر و پرداخت کنند.
رضوی با اشاره به سامانه نقل و انتقال املاک، تبیین کرد: این سامانه برای صدور گواهی نقل و انتقال املاک (گواهی ۱۸۷ قانون مالیات‌های مستقیم) راه‌اندازی شده و فاز نخست این سامانه مختص مودیان اشخاص حقیقی با مالکیت انفرادی است که به دفاتر اسناد رسمی واگذار شده و این مهم تاثیر چشم‌گیری در کاهش حضور مودیان مالیاتی در ادارات‌کل داشته است و فاز دوم سامانه که مربوط به املاک با مالکیت اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی شراکتی بوده که در دست اقدام است.
این مسئول با اشاره به نرم‌افزار مالیات من (ویژه گوشی‌های هوشمند اندروید)، خاطرنشان کرد: امکان ورود و احراز هویت در این نرم‌افزار با اطلاعات کاربری ایجاد شده در سامانه ثبت‌نام الکترونیک انجام می‌شود و نمایش همه پرونده‌های ثبت‌نامی مودی به همراه اطلاعات آن‌ها از جمله اطلاعات عمومی پرونده، وضعیت ثبت‌نام پرونده، اطلاعات پرونده مالیاتی متصل به ثبت‌نام، اعضا و شرکای ثبتی و پرداخت‌ها و قبوض الکترونیک پرداختی (وصول شده و نشده)، نمایش لیست اظهارنامه‌های ارسالی و آگاهی از آخرین اخبار و قوانین مالیاتی از مزایای استفاده نرم‌افزار برای مودیان است.
انتهای پیام