خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نظارت صحیح و آگاهانه والدین بر فعالیت فرزندان در فضای مجازی

ایسنا | استان‌ها | یکشنبه، 09 آذر 1399 - 11:42
یک پژوهشگر مسائل اجتماعی گفت: شیوع و گسترش کروناویروس در جامعه و مشکلات ناشی از آن مناسبات انسانی، اقتصادی و اجتماعی را با شرایط دشوار و همه جانبه ای مواجه کرده و باعث شده خانواده ها و مدارس بیش از گذشته به آموزش های مجازی و آنلاین توجه کنند و فصل جدیدی در آموزش و تربیت فرزندان آغاز شده است.
مجازي،آموزش،فرزندان،خانواده،والدين،آموزشي،وسايل،ضرورت،فضاي،ر ...

ایسنا/همدان یک پژوهشگر مسائل اجتماعی گفت: شیوع و گسترش کروناویروس در جامعه و مشکلات ناشی از آن مناسبات انسانی، اقتصادی و اجتماعی را با شرایط دشوار و همه جانبه ای مواجه کرده و باعث شده خانواده ها و مدارس بیش از گذشته به آموزش های مجازی و آنلاین توجه کنند و فصل جدیدی در آموزش و تربیت فرزندان آغاز شده است.
مهرداد هوشمند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: محدودیت ها و تنگناهای دوران بد کرونا و قرنطینه خانوادگی و طولانی شدن این شرایط سخت و ناگوار، مشکلاتی را از نظر جسمی، روحی و روانی برای اعضای خانواده به ویژه کودکان و نوجوانان از نظر آموزش، تربیت و اوقات فراغت ایجاد کرده که ضرورت دارد والدین با آگاهی و دقت بیشتر نقش خلاق و مهم و آموزشی خود را به عنوان مربیان در خانه به خوبی ایفا کنند و از آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی فرزندان را آگاه و مراقبت کنند.
وی افزود: در این شرایط که شیوه آموزش و یادگیری تغییر یافته و انتقال مفاهیم و محتوای دروس از طریق فضای مجازی و آموزش های آنلاین صورت می گیرد و یادگیری و آموزش در خانه قوت بیشتری گرفته و فراگیران قادر به حضور در مدرسه و محیط های آموزشی نیستند، والدین باید نظارت های خود را بر آموزش های فرزندان بیشتر کرده و هماهنگی خود را با معلمان بیشتر کنند.
این مدرس آموزش خانواده مطرح کرد: ضرورت دارد خانواده ها تلاش کنند محیط خانه و روابط خانوادگی را به فضایی امن، شاد و صمیمانه تبدیل کنند و فرزندان از همراهی با والدین احساس امنیت کرده و لذت بیشتری ببرند بنابراین می طلبد خانواده ها سواد اطلاعاتی و رسانه ای خود و فرزندان را ارتقاء بخشند و تأثیرات مثبت و منفی استفاده از وسایل و تکنولوژی های جدید ارتباطی را به فرزندانشان گوشزد کنند.
وی در ادامه گفت: داشتن دانش و سواد رسانه ای و استفاده درست و مطلوب از وسایل ارتباطی و شبکه های مجازی و آشنایی با نقاط قوت و آسیب ها و تهدیدات این وسایل یک ضرورت اساسی است و لازم است که همراه توسعه این فناوری ها در جامعه، دانش و آگاهی های والدین و فرزندان نیز توسعه یابد.
هوشمند یادآور شد: واقعیت این است که حضور آگاهانه خانواده ها در فضای مجازی و آموزش های غیرمستقیم به فرزندان به آنها کمک می‌کند تا وارد هر سایت و کانالی نشوند و از هر فروشگاه مجازی خرید نکنند و فریب تبلیغات دروغین را نخورند و در هر گروه و جمع مجازی عضو نشوند و از کانال های آموزشی معتبر و رسمی استفاده کنند و نحوه و میزان استفاده خود از فضاهای مجازی را محدود و مدیریت کنند.
این پژوهشگر مسائل اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: گذراندن زمانی طولانی فرزندان در شبکه های مجازی و استفاده نامتعارف و نامعقول از این رسانه ها موجب مشکلات جسمی، روحی و روانی، آموزشی و تربیتی برای آنها خواهد شد که نظارت و مدیریت صحیح و آگاهانه والدین را بر فعالیت های آنها ضروری می سازد.
انتهای پیام