خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۱۱ درصد جمعیت ابهر سالمند هستند

ایسنا | استان‌ها | یکشنبه، 09 آذر 1399 - 11:41
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر گفت: ۱۱ درصد جمعیت ابهر سالمند بوده و در مقابل کرونا آسیب‌پذیر هستند.
ابهر،كرونا،افزايش،شهرستان،شيوع،بهداشت،قرنطينه،مبتلايان،تست،ر ...

ایسنا/زنجان رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر گفت: ۱۱ درصد جمعیت ابهر سالمند بوده و در مقابل کرونا آسیب‌پذیر هستند.
کوروش شعبانی صبح امروز (۹ آذرماه) در جلسه ستاد کرونای شهرستان ابهر با اشاره به اینکه از زمان شیوع کرونا تاکنون بیش از ۲۵۰۰ نفر در بیمارستان‌های ابهر بستری شده‌اند، عنوان کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون در این شهرستان بیش از ۱۱ هزار ۲۰۸ مورد تست و ۲۰۰۰ مورد سی.‌تی اسکن انجام شده است.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی مقابله با کرونا، رعایت نشدن دوران قرنطینه توسط برخی از مبتلایان است، بیان کرد: این امر سبب آلودگی سایر افراد جامعه و به تبع آن افزایش آمار مبتلایان می‌شود.
این مسئول با یادآوری این مطلب که هر فرد آلوده به کرونا ۱۰ تا ۱۵ نفر را آلوده می‌کند، اضافه کرد: برای مقابله با این موضوع و کنترل شیوع بیماری، طرح شهید قاسم سلیمانی در کشور اجرا می‌شود که این طرح به صورت محله‌محور بوده و از ظرفیت بسیج و سپاه در آن بهره‌گیری خواهد شد.
شعبانی با اشاره به اینکه نقاهت‌گاه در شهرهای مختلف این شهرستان برای افراد کرونایی که امکان نگه‌داری از آن‌ها در منزل فراهم نیست در نظر گرفته شده است، افزود: با طرح شهید سلیمانی، تردد کرونایی‌ها در سطح شهر به صورت هوشمند رصد می‌شود.
این مسئول با یادآوری این مطلب که ۸۰ درصد قرنطینه سرپایی‌ها موفق نبوده است، اظهار کرد: اگر کسی محدودیت‌های دوران قرنطینه را رعایت نکند، به علت تهدید بهداشت عمومی می‌تواند محاکمه شود.
وی دورهمی‌های خانوادگی را یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش شیوع کرونا عنوان کرد و گفت: ۱۱ درصد جمعیت ابهر سالمند هستند که در دورهمی‌های خانوادگی می‌توانند به این بیماری مبتلا شوند.
این مسئول از افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان ابهر خبر داد و یادآور شد: برای کاهش آمار و قطع زنحیره انتقال، همه باید احساس مسئولیت کنند.
وی با اشاره به راه‌اندازی تست سریع کرونا در ابهر، ادامه داد: با کیت‌های تست سریع، آمار شناسایی‌ مبتلایان افزایش خواهد یافت که همین تشخیص به موقع می‌تواند نقش موثری در کاهش ورودی بیمارستان‌ها و کاهش مرگ و میر داشته باشد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر از پر بودن ۱۸ تخت آی.‌سی.‌یو و اکثر تخت‌های بیمارستانی ابهر خبر داد و متذکر شد: خوشبختانه ابهر از زیرساخت‌های خوبی در حوزه بهداشت و درمان برخوردار است و تخت‌های بیمارستانی امکان افزایش دارد اما این افزایش نیز تا حدی امکان‌پذیر است.
وی از کمیته اطلاع‌رسانی به‌عنوان یکی از کمیته‌های تاثیرگذار در مبارزه با کرونا یاد و خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی برای ماندن در خانه، آموزش فاصله‌گذاری اجتماعی، فرهنگ‌سازی برای بهره‌گیری از خدمات سلامت محله‌محور و آموزش سبک زندگی در دوران کرونا، از مهم‌ترین محورهای کاری کمیته اطلاع‌رسانی است.
انتهای پیام