خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رفع مشکل مشعل‌های کوره با تلاش دانش‌بنیان‌ها

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | یکشنبه، 09 آذر 1399 - 11:23
برای نخستین بار در کشور با تلاش فناوران، سیستم کنترلی مشعل‌های کوره، مطابق با استاندارد‌های روز دنیا طراحی و تولید شد.
شركت،ساخت،طراحي،صنعتي،حوزه،تجهيزات،محصول،سيستم،فعاليت،كنترلي

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، یک شرکت دانش‌بنیان از سال ۹۵ در زمینه طراحی، تحلیل، مشاوره، ساخت و مهندسی معکوس قطعات و تجهیزات پیشرفته صنعتی و معدنی فعالیت می‌کند.
این شرکت با چشم‌انداز تجهیز، ساخت و ارتقای سطح دسترسی صنعت و معدن کشور به کالا‌ها و خدمات تخصصی این حوزه تاسیس شد و با آغاز فعالیت خود، به حوزه ساخت سیستم کنترلی مشعل‌های کوره ورود کرده است.
ایمان علی زاده عصار، مدیر عامل شرکت درباره تولید این سیستم، گفت: شرکت ما با توجه به مشکلات تحریم و عدم تامین این محصول فناورانه و اخلال در مشعل‌های کوره کارخانه گندله سازی، مهندسی معکوس آن را سال پیش آغاز کرد.
او افزود: برد کنترلی این سیستم، طبق الگوریتم پیچیده دوازده‌گانه فرآیند‌های ایمنی استاندارد‌های اروپایی طراحی شد و هم‌اکنون در کارخانه گندله‌سازی شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر در حال کار است.
این فعال فناور ادامه داد: از ویژگی‌های این محصول می‌توان به داشتن دو پردازنده مجزا با برنامه‌های منحصر به فرد، دقیق و تکرارپذیر، توانایی عملکرد درشرایط صنعتی و محیط‌هایی با دمای بالا و گرد و غبار زیاد، قابلیت اتصال سنسور شناسایی شعله و سایر امکانات جانبی، عیب یابی خودکار و اعلام خرابی توسط برد و گارانتی معتبر و ارائه خدمات پس از فروش توسط شرکت مپسام اشاره کرد.
بیشتر بخوانید
علیزاده بیان کرد: با دستیابی به دانش فنی طراحی این محصول، شرکت مپسام توانایی ساخت و تولید محصولات مشابه در صنایع مختلف مانند سیمان، شیشه و مس را دارد.
او گفت: در حال حاضر شرکت در سه حوزه قطعات و تجهیزات ماشین‌آلات سنگین، سیستم‌های اندازه‌گیری و ابزار دقیق و تجهیزات صنعتی در حال فعالیت است و دستاورد‌هایی در زمینه طراحی و ساخت محصولات پیشرفته مطابق با استاندارد‌های روز دنیا، به دست آورده است.
انتهای پیام/