خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 30 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تغییر نام خیابانی در محدوده میدان نوبنیاد به شهید فخری‌زاده

مهر | اجتماعی و حوادث | یکشنبه، 09 آذر 1399 - 11:06
اعضای شورای شهر تهران امروز با تغییر نام خیابانی در محدوده میدان نوبنیاد به شهید فخری‌زاده موافقت کردند، این خیابان در کنار وزارت دفاع که محل کار این شهید بزرگوار بود، واقع شده است.
شهيد،پيشنهاد،صنايع،شوراي،شهر،خيابان،فوريتي

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه صبح امروز شورای شهر پیشنهاد نام‌گذاری معبری به نام شهید فخری‌زاده با قید دو فوریت در دستور شورای شهر قرار گرفت و محمد جواد حق‌شناس رئیس کمیته نام‌گذاری شورای شهر در توضیح این طرح دو فوریتی ضمن محکوم کردن این جنایت، با اشاره به اینکه در راستای تکریم شهیدان بزرگوار یکی از اصول شورای شهر پنجم نام‌گذاری معابر به نام این افتخارآفرینان بوده است، گفت: آمارها نشان می‌دهد بیش از ۴۰ درصد نام‌گذاری‌ها به شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم، ترور و غیره اختصاص دارد.
وی با اشاره به تکراری بودن نام صنایع در میان خیابان‌های تهران پیشنهاد داد نام خیابان صنایع در منطقه یک تهران به نام این شهید والا مقام تغییر یابد.
اینکه طرح دو فوریتی که با امضای ۱۵ نفر از اعضایی که در صحن حضور داشتند تقدیم هیأت رئیسه شد،
حق شناس در توضیح این پیشنهاد گفت: خیابان صنایع واقع در منطقه یک که در کنار وزارت دفاع که محل کار این شهید بزرگوار بوده است به نام شهید فخری‌زاده تغییر نام دهد.
این پیشنهاد با رأی اکثریت آرای حاضران به تصویب رسید و خیابان صنایع در محدوده میدان نوبنیاد به شهید فخری‌زاده تغییر نام داد.