خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پیام دبیرکل سازمان ملل در روز جهانی همبستگی با فلسطین

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | یکشنبه، 09 آذر 1399 - 10:59
دبیر کل سازمان ملل همزمان با روز جهانی همبستگی با فلسطین بیانیه‌ای صادر کرد.
فلسطين،سازمان،بيانيه،ملل،آنروا،عريقات،صائب،بشردوستانه،تسليت، ...

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه رسمی سازمان ملل، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل همزمان با روز جهانی همبستگی با فلسطین بیانیه‌ای صادر کرد.
در این بیانیه آمده است: در حالی که سازمان ملل هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس خود را برگزار می‌کند، مسئله فلسطین همچنان حل نشده باقی مانده است.
بیماری همه گیر کووید-۱۹ اقتصاد فلسطین را نابود کرده و اوضاع بشردوستانه، اقتصادی و سیاسی در غزه را که قبلاً نیز شکننده بود، تضعیف می‌کند.
در همین حال، از شرایط ایده آل برای یک راه حل مناسب تشکیل دو کشور دورتر می‌شوند.
عواملی همچون گسترش سکونتگاه‌های غیرقانونی، جهش قابل توجه در تخریب خانه‌های فلسطینیان و خشونت به این مسائل دامن می‌زند.
گوترش در بخش دیگری از بیانیه خود بر دستیابی به راه حل دو دولت تاکید کرد و گفت: من همچنان متعهد به حمایت از فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها برای حل منازعات و پایان دادن به اشغالگری مطابق با قطعنامه‌های مربوط به سازمان ملل، قوانین بین المللی و توافق نامه‌های دوجانبه هستم.
من امیدوارم که تحولات اخیر سران فلسطین و اسرائیل را ترغیب کند تا با حمایت جامعه بین المللی مجدداً در مذاکرات معنادار شرکت کنند و فرصت‌هایی برای همکاری منطقه‌ای ایجاد کنند.
او در بخش دیگری از بیانیه خود آورد است: ما همچنین باید همه تلاش خود را برای کاهش درد و رنج مردم فلسطین انجام دهیم.
من به شدت نگران وضعیت مالی آنروا هستم.
آنروا به عنوان تأمین کننده اصلی و نجات دهنده زندگی ۵.۷ میلیون آواره فلسطینی نقش اساسی دارد.
من از همه کشور‌های عضو می‌خواهم که به فوریت کمک کنند تا آنروا بتواند نیاز‌های اساسی بشردوستانه و توسعه پناهندگان فلسطینی را در بحبوحه شیوع بیماری برآورده کند.
گوترش در انتهای بیانیه خود درگذشت صائب عریقات را تسلیت گفت.
او گفت: در این روز جهانی همبستگی، همچنین درگذشت دلخراش دکتر صائب عریقات، دبیرکل سازمان آزادیبخش فلسطین (PLO) و مذاکره کننده ارشد فلسطینیان در روند صلح خاورمیانه را صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم.
بیایید با هم تصمیم بگیریم تا تعهدات خود را در قبال مردم فلسطین برای دستیابی به حقوق مسلم و ساختن آینده‌ای از صلح، عزت، عدالت و امنیت تجدید کنیم.
انتهای پیام/