خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۷۰۰ میلیون تومان مازاد وصول درآمد استان کرمان در هفت ماهه گذشته سال جاری

ایسنا | استان‌ها | یکشنبه، 09 آذر 1399 - 10:32
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمان گفت: استان کرمان در هفت ماهه امسال حدود ۷۰۰ میلیون تومان مازاد وصول درآمد داشته اما تاکنون هیچ میزانی از سهم استان برگشت داده نشده است.
استان،كرمان،مازاد،دارايي،واحد،اقتصاد،پنجره،مديركل،مجوز،شناسا ...

ایسنا/کرمان مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمان گفت: استان کرمان در هفت ماهه امسال حدود ۷۰۰ میلیون تومان مازاد وصول درآمد داشته اما تاکنون هیچ میزانی از سهم استان برگشت داده نشده است.
"حمید شیخ‌اسدی" در نشست استاندار با مدیران واحدهای تابعه وزارت اقتصاد و دارایی در استان کرمان، نرخ بیکاری استان کرمان در تابستان امسال را ۱۱.۳ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی استان را ۴۰.۸ درصد براساس مرکز آمار ایران اعلام کرد و گفت: در مجموع و از سال 96 تاکنون ۸۲ جلسه پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان برگزار شده است که در این راستا ۲۰۳ طرح در این جلسات مطرح و ۲ هزار و ۶۳۹ مورد استعلام برای آنها دریافت شده است.
شیخ‌اسدی همچنین به استعلامات در خصوص محدوده‌های معدنی اشاره کرد و گفت: ۱۶ محدوده معدنی مورد توافق منابع طبیعی، محیط زیست و میراث فرهنگی شناسایی و روال اداری مربوط به برگزاری مزایده آنها در حال انجام است.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان از تشکیل پنجره واحد الکترونیکی استان از مرداد ماه امسال در شهرستان کرمان یاد کرد و گفت: از ۵ آذر ماه سه شهرستان سیرجان، شهربابک و زرند در این سامانه فعال شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در راستای بهبود فضای کسب و کار استان، درگاه ملی مجوزهای کشور،جلسات پنجره واحد سرمایه‌گذاری برای ترسیع در انجام استعلامات، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری برای رفع موانع تولید، سامانه چنجره واحد الکترونیکی، شناسایی قوانین و مقررات زائد، طرح پایش محیط کسب و کار انجام شده است تصریح کرد: از ابتدای صدور مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان تا پایان مهر ماه امسال ۴۸ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه مصوب ۲.۴۶ میلیارد دلار برای استان کرمان صادر شده که ۲۹ مجوز به دلیل اجرایی نشدن پروژه ابطال شده است.
شیخ اسدی خاطرنشان کرد: پروژه‌های معتبر استان در بخش‌های صنعت، معدن، خدمات و تامین انرژی و شرکای خارجی این پروژه‌ها از کشورهای ترکیه، عمان، افغانستان، چین، سوئیس، آلمان، اتریش، روسیه و ایرانیان مقیم خارج هستند.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان در هفت ماهه امسال حدود ۷۰۰ میلیون تومان مازاد وصول درآمد داشته اما تاکنون هیچ میزانی از سهم استان برگشت داده نشده است، به رقم پایین جذب اسناد خزانه در استان پرداخت و گفت: مکاتابات متعدد با دستگاه‌ها در این زمینه و جابجایی اعتبارات آنها در صورت عدم جذب اسناد حسب دستور استاندار انجام شده است.
وی همچنین در خصوص مولدسازی دارایی‌های دولت عنوان کرد: تاکنون ۲۰۱ مورد از املاک و اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی استان شناسایی شده که ۱۱۱ ملک فاقد سند مالکیت هستند و امکان مولدسازی آنها وجود ندارد ضمن آنکه تعداد مجوزهای اخذ شده در این زمینه ۷۰ مورد با ارزش برآوردی ۱۳۰۰ میلیارد ریال بوده و منابع حاصل از فروش ۵ ملک مازاد نیز ۱۷ میلیارد ریال است.
انتهای پیام