خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کنار گذاشتن توقعات در ایام کرونایی یک نوع درمان بیماری کووید ۱۹ است

ایسنا | استان‌ها | یکشنبه، 09 آذر 1399 - 10:32
مدیر بیمارستان شفای کرمان گفت: در جنوبشرق کشور در مواردی از جمله مراسم ترحیم توقعات زیادی وجود دارد که درخواست دارم مردم این موارد را کنار بگذارند. کنار گذاشتن توقعات خودش یک نوع درمان است و کم شدن این توقعات در بین مردم کمک بزرگی به کادر درمان و مقابله با کرونا است.
كرونا،بيماري،ايمني،سيستم،توقعات،مصدق،استرس،مقابله،درمان،موار ...

ایسنا/کرمان مدیر بیمارستان شفای کرمان گفت: در جنوبشرق کشور در مواردی از جمله مراسم ترحیم توقعات زیادی وجود دارد که درخواست دارم مردم این موارد را کنار بگذارند.
کنار گذاشتن توقعات خودش یک نوع درمان است و کم شدن این توقعات در بین مردم کمک بزرگی به کادر درمان و مقابله با کرونا است.
دکتر"محمدحسین مصدق" در گفت و گو با ایسنا درباره علائم متفاوت کرونا در افراد مختلف اظهار کرد: سیستم ایمنی افراد متفاوت است و تنها راه مقابله با کرونا تقویت سیستم ایمنی بدن از طریق مواد غذائی و راه های دیگر است.
وی افزود: یکی از مواردی که در مقابله با کرونا کمتر مورد توجه واقع می شود، نداشتن استرس است؛ استرس مربوط به کرونا جای خود را دارد اما افرادی که ترس زیادی دارند، موجب اُفت سیستم ایمنی بدنشان می شوند و ویروس قدرت و نفوذ بیشتری پیدا کرده و علائم بیشتر بروز داده و طول مدت بیماری نیز افزایش پیدا می کند.
مصدق تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم این استرس ها افراد را به سمت بیماری های روانی و افسردگی سوق می دهد که هرچه بیشتر شود، سیستم ایمنی را ضعیف و راه مقابله با بیماری را سخت تر می کند.
مدیر بیمارستان شفای کرمان بیان کرد: باید استرس را کم کنیم، کرونا یک بیماری در کنار بیماری های دیگر است و انشاءالله هرچه زودتر واکسن این بیماری نیز به مرحله اجرا می آید و در بیماری های دیگر نیز مانند آنفلوانزا اگر استرس زیاد باشد، مقابله سخت تر خواهد بود و با کم کردن استرس اطمینان می دهم کار برخی افراد به پزشک هم نمی کشد.
وی در ادامه اظهار کرد: بیماری های زمینه ای موجب ضعف سیستم ایمنی بدن می شود و احتمال درگیر شدن این افراد با بیماری نسبت به افراد سالم بیشتر است؛ هرچند کرونا قدرت خود را در همه افراد دارای بیماری زمینه ای و سالم ثابت کرد اما مبتلایان به دیابت و فشارخون بیشتر در معرض خطر کرونا هستند و باید بیشتر رعایت کنند و در صورت ابتلاء، خطر بیشتری آنها را تهدید می کند.
مصدق تصریح کرد: اگر افراد سالمی که در کنار بیماران زمینه ای زندگی می کنند، سیستم ایمنی بدنشان را بالا برده و مراقبت داشته باشند کمک بزرگی به افراد دیابتی و فشارخونی می کنند تا آنها مبتلا نشوند.
مدیر بیمارستان شفای کرمان با اشاره به اینکه کرونا بیماری سختی است و تا مبتلا نشویم متوجه نمی شویم چقدر این بیماری سخت است و همین که فاصله بین شما و خانواده ایجاد و محدود می شویم، افسردگی می آورد گفت: از مردم خواهش می کنم در این روزها با یکدیگر رفت و آمد نداشته باشند و به مجالس نروند زیرا بیشتر موارد تکثیر و نفوذ ویروس کرونا در مراسم بوده است.
وی افزود: در جنوبشرق کشور در مواردی از جمله مراسم ترحیم توقعات زیادی وجود دارد که درخواست دارم مردم این موارد را کنار بگذارند.
کنار گذاشتن توقعات خودش یک نوع درمان است و کم شدن این توقعات در بین مردم کمک بزرگی به کادر درمان و مقابله با کرونا است.
مصدق تصریح کرد: کادر درمان دارد خسته می شود که انشاءالله به لطف خداوند خسته نخواهند شد اما یاری مردم خیلی به کادر درمان کمک خواهد کرد.
وی درباره احتمال ناقل بودن مبتلایان به کرونا بعد از ۱۴ روز بیان کرد: این ۱۴ روز عدد متوسطی هست که ویروس قدرت انتقال دارد اما آنچه مسلم است شاید بعد از این هنوز ویروس وجود داشته باشد لذا باید مبنا را بر این بگذاریم که مدت مدیدی ناقل هستیم.
مدیر بیمارستان شفای کرمان گفت: برخی مواقع افراد زمانی برای تست مراجعه می کنند که علامتی ندارند و آزمایش منفی کاذب می شود که خطر زیادی دارد و شاید فرد مبتلا باشد اما رعایت رفت و آمدها را ندارد در حالی که ناقل است.
وی اظهار کرد: برای حضور در محل کار نیز مسائل و شرایط بالینی شخص مهم تر از آزمایش است و تاکید ما این است سیستم ایمنی خود را قوی کنند و نداشتن رفت و آمد بهترین کار در این برهه از زمان است.
مصدق در پاسخ به اینکه هر علامت و سرماخوردگی را باید به حساب کرونا بگذاریم؟
افزود: وقتی بنا را بر کووید ۱۹ بگذاریم اگر علائم آنفلوانزا و سرماخوردگی باشد را پوشش می دهد.
وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط کنونی که بعضا افرادی بیخیال هستند و از ماسک استفاده نمی کنند مسلم است که پیشگیری و ریشه کن شدن کرونا طول خواهد کشید، بیان کرد: با توجه به پیشگیری هایی که اکنون صورت می گیرد، موارد آنفلوانزا و سرماخوردگی نیز کاهش می یابد و ما در موارد سرماخوردگی نیز می گوییم کووید ۱۹ است مگر اینکه خلافش ثابت شود.
مصدق با اشاره به اینکه اکنون به زدن ماسک به عنوان یک فرهنگ و شعور اجتماعی نگاه می شود، گفت: توصیه من به مردم این است آرامش، تغذیه مناسب و خواب خوب داشته باشیم و موراد بهداشتی را رعایت کنیم که در این صورت و رفت و آمد نداشتن، هر چه زودتر ریشه این بیماری را بکنیم.
انتهای پیام