خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ردپای طلبه‌های بروجنی در مواسات/ از حضور 4 شیفته در بخش کرونا تا برآوردن آرزوی کودکان کم بضاعت

فارس | برگزیده | یکشنبه، 09 آذر 1399 - 10:31
گروه جهادی حضرت جواد الائمه بروجن در اقدامی خانواده‌های کم‌بضاعت شهرستان بروجن را شناسائی و آرزوهای مادی بیش از 30 کودک در این خانواده‌ها برآورده کردند و در حال حاضر در بیمارستان مشغول کمک به کادر درمان می‌باشند.
جهادي،گروه،بروجن،كادر،درمان،كمك،طلاب،بيماران،كرونا،ويروس،بيم ...

گروه جهادی حضرت جواد الائمه بروجن در اقدامی خانواده‌های کم‌بضاعت شهرستان بروجن را شناسائی و آرزوهای مادی بیش از 30 کودک در این خانواده‌ها برآورده کردند و در حال حاضر در بیمارستان مشغول کمک به کادر درمان می‌باشند.
محمد حیدری_چهارمحال و بختیاری| این گزارش روایتی از اقدامات گروه جهادی حضرت جوادالائمه(ع) شهرستان بروجن است، طلبه‌های جوانی که با فرمان رهبر انقلاب مبنی بر مواسات و کمک به کادر درمان هرچه در چنته داشتند از فداکاری، سخاوت، ولایتمداری و جهادگری به منصه ظهور گذاشته و ثابت کردند دانش‌آموخته‌ی مکتب سلیمانی‌ها و چمران‌ها هستند.
روزی جهادگران در زیر آتش بمب و گلوله بلاکش همرزمان خود شدند و امروز فرزندان آن‌ها در بیمارستان‌ با شجاعتی غیرقابل وصف دل به کانون کرونا زده و یاری‌گر مدافعان سلامت‌اند.
گروه جهادی حضرت جواد الائمه متشکل از طلاب حوزه علمیه امام حسن(ع) و حضرت فاطمه‌الزهرا(س) بروجن است که پس از فرمان رهبر انقلاب مبنی بر مواسات و حمایت از خانواده‌های کم‌بضاعت و آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا در یک اقدام ارزشمند خانواده‌های کم‌بضاعت شهرستان بروجن را شناسائی و آرزوهای مادی بیش از 30 کودک در این خانواده‌ها را با هزینه شخصی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برآورده کردند و در حال حاضر در بیمارستان‌ این شهرستان مشغول کمک به کادر درمان می‌باشند.
به سراغ حجت الاسلام احمدرضا مهدیه مدیر حوزه علمیه حضرت مهدی(عج ) بروجن رفتیم تا بیشتر با اقدامات این گروه جهادی آشنا شویم.
سیل 98، اولین استارت طلاب جهادی شد
حجت الاسلام مهدیه: این گروه جهادی از زمان وقوع سیل‌ در سال 1398 توسط طلاب حوزه علمیه امام مهدی(ع) شهرستان بروجن تشکیل و در اولین اقدام بیش از 20 نفر از طلاب عضو این گروه جهادی برای امدادرسانی به مردم سیل‌زده شهر پل دختر عازم لرستان شدند و در واقع این اولین تجربه رسمی و موفق طلاب بروجنی بود.
پس از بازگشت از لرستان نیز بچه‌های این گروه جهادی در هرجائی که نیاز به کمک بود به خصوص در زمینه فعالیت‌های عمرانی همانند ساخت مسجد، حسینیه، مدرسه و سایر اماکن عام‌المنفعه پیشقدم بودند و نمی‌گذاشتند کاری زمین بماند.
تغسیل اموات و آغاز فعالیت‌های کرونایی طلاب
در اوایل شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری که با مشکل جدی تغسیل اموات کرونائی مواجه بودیم و این کار زمین مانده بود اولین داوطلبان تغسیل اموات بچه‌های همین گروه جهادی با همکاری 4 نفر از طلاب خانم حوزه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) بروجن بودند.
به دلیل ناشناخته بودن ویروس کرونا و نبود اطلاعات دقیقی از شیوه انتقال این ویروس در دست کادر درمان، تغسیل اموات کرونائی با ترس از ابتلا و شرایط سختی همراه بود که بچه‌های این گروه جهادی با وجود همه مصائب این مسؤولیت مهم را عهده‌دار شدند.
درخت آرزوها
پس از فرمان مواسات و حمایت از خانواده‌های کم بضاعت و آسیب‌دیده از ویروس کرونا توسط رهبر انقلاب، بچه‌های این گروه جهادی اقدام به شناسائی خانواده‌های محروم محله خودشان کردند و در یک اقدام ارزشمند 30 کودک را در این خانواده شناسائی و با ایجاد طرح درخت آرزو‌ها، علاقه‌مندی‌های دنیائی این کودکان را با هزینه شخصی و جمع‌آوری کمک از بین خیرین محلات خریداری و در اختیار آن‌ها قرار دادند.
در بین اقلام تهیه شده 12 عدد دوچرخه چند جفت اسکیت، فوتبال‌دستی و اسباب بازی‌هائی بود که خانوده‌های آن‌ها به دلیل مشکلات مالی توانائی خرید نداشتند و همچنین 30 دست لوازم‌التحریر به همراه آرزوهایشان در اختیار آن‌ها قرار گرفت که باعث خوشحالی کودکان و خانوده‌هایشان شد.
حضور در بخش کرونا
با اعلام نیاز کادر درمان در قالب 4 شیفیت برای کمک به کادر درمان مستقر شدند و همپای پرستاران برای رفع مشکلات بیماران شده تلاش می‌کنند
در حال حاضر هم با اعلام کمک کادر درمان آقایان و بانوان این گروه جهادی در بیمارستان‌ بروجن در قالب 4 شیفیت برای کمک به کادر درمان مستقر شدند و همپای پرستاران برای رفع مشکلات بیماران بستری شده تلاش می‌کنند.
جابه‌جائی بیماران، تعویض البسه آن‌ها، غذا دادن به بیماران کهن‌سال بستری، ضدعفونی کردن محیط بیمارستان، ایجاد روحیه در بیماران بستری با صحبت و ایجاد برنامه‌های مولودی خوانی و..
از جمله فعالیت آنان در بیمارستان است.
برگزاری جشن ولادت امام‎حسن عسگری(ع) در بیمارستان
از اقدامات اخیر این گروه جهادی برگزاری جشن ولادت امام‎حسن عسگری(ع) در بیمارستان برای افزایش روحیه بیماران بستری شده بود که در این جشن مخلوطی از آب زم‌زم، آب سقاخانه امام‌رضا(ع) و گردی از خاک تربت امام حسین‌(ع) را به صورت تبرکی به بیماران داده شد.
انتهای پیام/68033