خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سنگ‌های‌ زیرپای نخبه کبودراهنگی

ایسنا | استان‌ها | یکشنبه، 09 آذر 1399 - 10:13
مراجعه به بسیج سازندگی، پارک علم و فناوری و روش های دست نیافتنی و طولانی و پیچیده مراحلی است که مسئولان شهرستان پیش روی نخبه جوان کبودراهنگی گذاشته اند.
پارك،فناوري،شهرستان،علم،دستگاه،تسهيلات،دانش،سخايي،پرينتر،امي ...

ایسنا/همدان مراجعه به بسیج سازندگی، پارک علم و فناوری و روش های دست نیافتنی و طولانی و پیچیده مراحلی است که مسئولان شهرستان پیش روی نخبه جوان کبودراهنگی گذاشته اند.
مرتضی سخایی، جوان نخبه طراح پرینتر سه بعدی و دستگاه ضدعفونی و چند دستگاه دیگر مانند ربات نویسنده، دستگاه سی.ان.سی، دستگاه تولید فیلامنت، مدارات خاص و تولید قطعات آلومینیومی پرینتر و سی.ان.سی را در برنامه کاری خود دارد و این روزها به علت عدم حمایت مدیران پارک علم و فناوری شهرستان در بلاتکلیفی به سر می برد.
این طراح جوان متولد ۷۳ اهل روستای قوره جینه شهرستان کبودراهنگ و فارغ التحصیل رشته IT در گفت‌وگو با ایسنا، از علاقه خود برای به کار بردن دانش خود در شهرستان کبودراهنگ سخن به میان آورد و اظهار کرد: هدفم ایجاد کارگاه و آموزش برای همشهریان خودم است اما مسؤلان شهرستان هیچ گونه حمایتی از من ندارند.
او ادامه داد: با وجود اینکه در پیمودن راه های دریافت وام و ایجاد کارگاه نتیجه نگرفته ام، دست از تلاش نکشیده و با امید و پشتکار با برگزاری کارگاه مجازی و آموزش تولید دستگاه ضدعفونی کننده دست، در پژهش‌سرای دانش آموزی شهید چمران دِینِ خود را به دانش آموزان شهر ادا می کنم.
سخایی در ادامه از بی اعتنایی مدیران پارک علم و فناوری سخن به میان آورد و گفت: متأسفانه این سازمان بودجه ای در اختیار بنده قرار نمی دهد در حالیکه در صورت تأمین نصف هزینه های خرید دستگاه ضدعفونی می توان این دستگاه را در داخل کشور ساخت.
مسئول پژوهش سرای دانش آموزی شهید چمران کبودراهنگ اضافه کرد: مهمترین ایده ام ساخت پرینتر سه بعدی است اما با سنگ هایی که بانک و مسئولان جلوی راهم می اندازند، رسیدن به اهدافم طولانی و غیرممکن شده است.
وی خاطرنشان کرد: فرماندار کبودراهنگ با هیئت همراه با حضور در منزل ما از طرحم بازدید به عمل آوردند و برای دریافت تسهیلات به بسیج سازندگی سپاه معرفی شدم و از آنجا به مؤسسه امید و از آنجا به پارک علم و فناوری.
از آن زمان در راه ادارات و بانک ها هستم به طوریکه سنگی بزرگ یعنی «ارائه فاکتور» جلوی راهم قرار گرفته که برداشتنش تقریباً غیرممکن است.
سخایی لابلای صحبت هایش این موارد را نیز مطرح کرد: راستش دیگر از مسئولان ناامید شده ام.
هر جا که شود رفته ام، دستم به جایی بند نشد.
مسؤلان و بانک ها شرایط را برای ارائه تسهیلات سخت کرده اند.
این نخبه جوان کبودراهنگی علاقمند است در کنار فعالیت های علمی و پژوهشی اش بتواند دانش آموزان را آموزش دهد تا با آمادگی کامل در مسابقات رباتیک و پژوهشی استانی و کشوری حضور پیدا کنند.
در ادامه مسئول پارک علم و فناوری شهرستان کبودراهنگ به خبرنگار ایسنا گفت: با پیگیری هایی که با پارک علم و فناوری استان انجام دادیم دو مرحله تسهیلات برای «مرتضی سخایی» طراح پرینتر سه بعدی در کبودراهنگ مصوب شد که یک مورد تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی بوده که برای دریافت به صندوق کارآفرینی امید معرفی شد اما خودش به علت عدم ارائه پیش فاکتور به بانک پیگیر مراحل اداری نبوده است.
مهدی پیری افزود: مورد دوم تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی است که از منابع داخلی پارک برای او مصوب شده که با توجه به محول شدن تسهیلات پارک به صندوق شکوفایی امید، منتظر طی مراحل اداری و جابه جایی هستیم تا وی به صندوق معرفی شود.
وی با بیان اینکه اکثر نخبگان شهرستان تسهیلاتشان را بدون مشکل دریافت کرده اند، یادآور شد: قطعاً وظیفه و رسالت پارک های علم و فناوری حمایت از ایده های نو و خلاقیت جوانان است بنابراین تلاش خود را به کار می گیرند تا بتوانند راه رسیدن به موفقیت را برای جوانان هموار کنند.
انتهای پیام