خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نرخ تورم استان گیلان در آبان ماه امسال ۲۷.۶ درصد اعلام شد

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 09 آذر 1399 - 10:13
رشت- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به جایگاه نوزدهم این استان از نظر نرخ تورم آبان ماه، گفت: در این ماه نرخ تورم در گیلان ۲۷.۶ درصد اعلام شده است.
تورم،نرخ،درصد،كشور،گيلان

به گزارش‬ خبرنگار‬ مهر، ‬ وحید طیفوری صبح‬ یکشنبه‬ در‬ جمع‬ خبرنگاران‬ با اشاره‬ به‌ اعلام‬ شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها، نرخ تورم و متوسط قیمت برخی اقلام خوراکی، ‬ اظهار کرد: ‬ با اعلام‬ این‌ شاخص‬ در‬ آبان‬ ماه‬ گیلان‬ در‬ جایگاه‬ نوزدهم‬ کشور‬ قرار‬ گرفته‬ است.
وی‬ با بیان اینکه‌ نرخ تورم کل کشور‬ در‬ آبان‬ ماه‬ ۲۹‬ درصد‬ بوده‌ در‬ حالی‬ که‬ این‌ نرخ‬ در‬ گیلان ۲۷/۶ درصد اعلام شده است، افزود: جایگاه نوزدهم گیلان در کشور برای آبان ماه در حالی است که در ماه‌های پیشین، استان در جایگاه بیست و یکم کشور قرار داشت.
طیفوری با اشاره به اینکه این نشان دهنده این بوده که میانگین افزایش شاخص قیمت در گیلان نسبت به برخی استان‌ها سرعت بیشتری گرفته است، گفت: استان آذربایجان غربی با نرخ ۲۵.۴ درصد دارای پایین‌ترین نرخ تورم و استان هرمزگان با نرخ تورم ۳۴.۲ درصد بالاترین نرخ تورم در کشور را در ماه گذشته داشته‌اند.
وی به وضعیت استان‌های مجاور گیلان اعم از قزوین، زنجان، مازندران و اردبیل نیز اشاره و اضافه کرد: این استان‌ها به‌ترتیب دارای رتبه‌های هفدهم، بیست و پنجم، بیست و هفتم و بیست و هشتم بوده و استان گلستان نیز دارای رتبه پنجم بالاترین نرخ تورم کشور است.
طیفوری همچنین مقدار تغییرات تورم نقطه‬ به نقطه آبان‬ ماه امسال در کشور و استان به ترتیب برابر ۴۶.۴ و ۴۷.۵ درصد عنوان کرد و ادامه داد: بررسی تغییرات شاخص قیمت آبان‌ماه نسبت به ماه گذشته نشان می‌دهد که مقدار تغییرات تورم ماهانه در کشور برابر ۵.۲ درصد و در گیلان برابر ۵.۵ درصد است.