خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بررسی چرایی ترور دانشمندان هسته‌ای در نقد امروز رادیو فرهنگ

باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | جمعه، 07 آذر 1399 - 23:24
در پی به شهادت رسیدن محسن فخری زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در جریان عملیات تروریستی و همچنین در سالروز شهادت مجید شهریاری، رادیو فرهنگ به موضوع چرایی ترور دانشمندان هسته‌ای می‌پردازد.
شهرياري،ترور،برنامه،شهيد،شهادت،دانشمندان،هسته،رئيس،مجيد،دشمن ...

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،رادیو فرهنگ در سالروز شهادت مجید شهریاری و ترور مذبوحانه دشمن در شهادت فخر هسته ای ایران شهید محسن فخری زاده به موضوع چرایی ترور دانشمندان هسته ای می پردازد.
ترور پی‌درپی دانشمندان هسته‌ای ایرانی همواره این پرسش را مطرح می‌کند که به راستی چه افراد یا گروه‌هایی پشت این سوءقصدها قرار دارند و چه اهدافی را دنبال می‌کنند؟
پیچیدگی در برنامه ترورها بخشی از سیاستی است که از یک جهان‌بینی خاص نشات می‌گیرد.
این جهان‌بینی به القا ایرانی‌ستیزی، مسلمان ‌ستیزی و حمایت از رژیم‌صهیونیستی می پردازد و متصدیان این سیاست ها یک هدف مشترک را دنبال می کنند که در برنامه « نقد امروز» شنبه ۸ آذرماه این موضوع بررسی می شود.
در این برنامه با ارتباط با صالحی رئیس انرژی هستهای این موضوع که چرا دشمن به ترور اینچنین اشخاصی به این شکل روی می آورد‌پیگیری می شود و با حضورحسین مروتی نویسنده کتاب شهید علم و فرید شهریاری برادر شهید شهریاری نقش شهید دکتر مجید شهریاری در پیشرفت فعتالیت های صلح آمیز هسته ای ایران بررسی می شود .
همچنین در این برنامه شهریار حیدری شهریارحیدری نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی و خلفی رئیس سابق پژوهشگاه ومشاور رئیس سازمان اتمی به همراه انوروز نسب به بررسی دلایل دشمن برای ترور شخصیت های علمی به ویژه دانشمندان هسته ای می پردازند.
گفتنی است ،شهید محسن فخری زاده عصر جمعه در آبسرد دماوند ترور ‌به شهادت رسید همچنین مجید شهریاری که امروز سالروز شهادتش است از جمله دانشمندان هسته‌ای ایران به شمار می‌رود که با طراحی موساد، همکاری اطلاعاتی و عملیاتی منافقین در هشتم آذر ۱۳۸۹ خورشیدی به شهادت رسید.
شهریاری را که به عنوان طراح تئوریک ساخت نسل جوان راکتورهای هسته‌ای می‌شناسند.
برنامه « نقد امروز» بامحور مطالبه گری در حوزه ی فرهنگ و پیگیری چگونگی مدیریت فرهنگی كشور شنبه ، دوشنبه و پنجشنبه ها ساعت ۱۰:۳۰ از رادیو فرهنگ پخش می شود تهیه کنندگی برنامه امروز را محمدرضا حاج حیدری برعهده دارد.
انتهای پیام/