خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حدود ۳ تن مواد مخدر در سیستان‌ وبلوچستان کشف شد

مهر | استان‌ها | جمعه، 07 آذر 1399 - 15:31
زاهدان - فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از انهدام یک باند حرفه ای قاچاق و کشف حدود ۳ تن مواد مخدر در عملیات مسلحانه پلیس این استان خبر داد.
مواد،مخدر،مأموران،انتظامي،پليس،كيلو،باند،قاچاق،گرم،شناسايي،ت ...

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار احمد طاهری اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های زاهدان، ایرانشهر و خاش با پشتیبانی فنی و اطلاعاتی اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، اعضای یک باند سازمان یافته قاچاق مواد افیونی را که قصد انتقال ۲ محموله بزرگ مواد مخدر را به داخل کشور داشتند، شناسایی کردند.
وی بیان کرد: شب گذشته مأموران یگان امداد شهرستان زاهدان در قالب چند تیم عملیاتی با انجام یک سری اقدامات تخصصی، یک تیم از اعضای این باند قاچاق را که قصد انتقال و جابه جایی محموله سنگین مواد مخدر از طریق ارتفاعات و مناطق صعب العبور این شهرستان داشتند، شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بیان داشت: در ادامه این عملیات مأموران پس از شناسایی مخفیگاه قاچاقچیان در منطقه «کورین» با عکس العمل سریع سوداگران مرگ را در محاصره قرار داده و ضمن دستگیری ۲ نفر از مخفیگاه آنان یک تن و ۲۴۴ کیلوگرم مواد مخدر شامل ۶۷۶ کیلو تریاک و ۵۶۸ کیلو گرم حشیش به همراه یک قبضه سلاح گرم کشف کردند.
وی بیان کرد: شب گذشته نیز مأموران انتظامی شهرستان‌های ایرانشهر و خاش نیز در عملیاتی مشترک با پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، یک تیم دیگر از اعضای این باند قاچاق مواد افیونی را که به وسیله ۲ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ و یک دستگاه سمند در یکی از محورهای مواصلاتی این شهرستان‌ها در حال انتقال مقادیر قابل توجهی مواد مخدر بودند، شناسایی و تحت نظر قرار دادند.
سردار طاهری گفت: سوداگران مرگ با ورود به منطقه کمین به سمت مأموران انتظامی تیراندازی و پس از یک ساعت درگیری شدید، با رها کردن خودروها و استفاده از تاریکی شب به سمت ارتفاعات متواری شدند.
وی با بیان اینکه در این عملیات ۲ سوداگر مرگ دستگیر شدند، تصریح کرد: در این درگیری، مأموران انتظامی در بازرسی از خودروهای توقیفی و مخفیگاه آنان یک تن و ۶۶۵ کیلو و ۴۱۰ گرم مواد افیونی از نوع تریاک کشف کردند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در نتیجه انهدام هر ۲ تیم این باند سازمان یافته، در مجموع ۲ تن و ۹۰۹ کیلو و ۴۱۰ گرم انواع مواد مخدر کشف شد، گفت: پلیس استان با تمام توان و امکانات قاطعانه در راه مقابله با قاچاق مواد خانمان سوز مخدر ایستاده و تا پای جان مقابله و اجازه نخواهد داد مجرمان و قاچاقچیان به خاطر منافع خود امنیت جسمی و روانی جامعه را بر هم زنند.