خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

توسعه رشته ورزش پهلوانی و زورخانه ای در کلانشهر تبریز

مهر | استان‌ها | جمعه، 07 آذر 1399 - 15:12
تبریز- رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه ای تبریز از توسعه رشته ورزش پهلوانی و زورخانه ای در این کلانشهر خبر داد.
ورزش،پهلواني،كشتي،زورخانه،رئيس،هيئت،تبريز،كلانشهر،افتخاري،بر ...

به گزارش خبرنگار مهر، حسین افتخاری صبح امروز در گفت گو با خبرنگاران با بیان اینکه باستانی کاری و ورزش زورخانه ای مدرسه ایمان و مردمداری است، گفت: باید منش و شیوه زندگی مولایمان علی را در ورزش و زندگی ترویج دهیم.
وی سپس افزود: منش پهلوانی و ورزش زورخانه ای از خصلت‌های فرهنگی و اخلاقی ایرانی است.
باید در حفظ و احیای این ورزش کوشا باشیم.
افتخاری افزود: فرهنگ پهلوانی باید به عنوان یک فرهنگ متعالی و ارزشمند زنده بماند و در این راستا برای فراهم آوری بسترهای مناسب جهت رونق این رشته ملی در اماکن عمومی و فضاهای ورزشی دستگاه‌های دولتی باید تلاش کنیم.
رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی تبریز در خصوص برنامه‌های خود در مسئولیت ریاست جدید هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کلانشهر تبریز، نیز بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ورزش زورخانه ای، هنر مرشدی و کشتی پهلوانی در سطوح مختلف مربیگری و داوری با استفاده از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود، تهیه بانک جامع اطلاعات ورزش زورخانه ای در جهت توجه به ورزش زورخانه ای و شناسایی ورزشکاران، مربیان و داوران و پیشکسوتان، برگزاری همایش بزرگ ورزش زورخانه ای به صورت متمرکز با حضور باستانی کاران بعد از دوران کرونا، ارتباط با رسانه‌ها و معرفی بیشتر این ورزش از اهم برنامه‌های بنده است.
وی افزود: بعد از دوران کرونا کلاس‌های آموزشی برای عموم مردم برگزار و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی برای بسط و گسترش این ورزش را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
گفتنی است هفته گذشته نیز مراسم معارفه و اعطا رسمی حکم رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کلانشهر تبریز با حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی کشور، بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی، حبیب مقصودی رئیس سازمان ورزش و جوانان کلانشهر تبریز، رسول برپور رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان آذربایجان شرقی و اصغر سفیدی مرشد پیشکسوت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار و حسین افتخاری به عنوان رئیس جدید هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کلانشهر تبریز منصوب و به صورت رسمی شروع به کار کرد.