خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 30 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شکایت وکیل سابق ترامپ از تقلب انتخاباتی در دو ایالت

فارس | بین‌الملل | جمعه، 07 آذر 1399 - 14:54
وکیل سابق رئیس‌جمهور آمریکا با ارائه شکایتی به دادگاه‌های میشیگان و جورجیا، مدعی وقوع تقلب و مشکلات انتخاباتی در این دو ایالت شد.
انتخابات،رأي،آمريكا،تقلب،ايالت،جورجيا،ميشيگان،پاول،آراء،وكيل

وکیل سابق رئیس‌جمهور آمریکا با ارائه شکایتی به دادگاه‌های میشیگان و جورجیا، مدعی وقوع تقلب و مشکلات انتخاباتی در این دو ایالت شد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سیدنی پاول» وکیل سابق رئیس‌جمهور آمریکا علی‌رغم اینکه به تازگی از تیم حقوقی وی کنار گذاشته شده مدعی تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور است.
به نوشته پایگاه خبری «بلومبرگ»، پاول روز چهارشنبه (به وقت محلی) دادخواستی را مبنی بر وقوع تقلب و برخی مشکلات در رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری به دادگاه‌های دو ایالت میشیگان و جورجیا ارائه داد.
وی در این شکایت‌نامه‌ها، مدعی است مشکلاتی در دستگاه‌های شمارش آراء و صندوق‌های اخذ رأی و همچنین دخالت افراد وابسته به «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا در روند انتخابات در دو ایالت میشیگان و جورجیا، باعث شده نتایج آنها درست نباشد.
بلومبرگ نوشت که وکیل سابق ترامپ زمانی هم که عضو تیم حقوقی ستاد انتخاباتی وی بود چنین ادعاهایی را بدون ارائه هرگونه مدرکی بیان کرده بود.
بر این اساس، پاول در دادخواست‌های خود همچنین ادعاهایی را مبنی بر آراء تقلبی و اجازه ندادن مسئولان انتخاباتی ایالت‌های مذکور به ناظران ستاد ترامپ برای ورود به اتاق‌های شمارش رأی مطرح کرده است.
تاکنون نتایج انتخابات در ایالت‌های داکوتای شمالی، اوکلاهما، کارولینای جنوبی، داکوتای جنوبی، یوتاه، ورمونت، ویرجینیا و وایومینگ مورد تایید قرار گرفته و نتیجه بقیه ایالت‌ها نیز منتظر تایید است.
انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر برگزار شد.
برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با 306 رأی الکترال به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا انتخاب شده است.
ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد.
ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات خودداری کرده و شکایت‌هایی را درباره تقلب در فرایند رأی‌گیری در چند ایالت کلیدی مطرح کرد.
اکثر این شکایت‌ها رد شده‌اند.
رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه نیز گفته بود: «همین الان جدول‌بندی آراء [انتخابات] را دیدم.
امکان ندارد بایدن ۸۰ میلیون رأی آورده باشد.
این یک انتخابات ۱۰۰ درصد متقلبانه بود».
(جزئیات بیشتر)
انتهای پیام/