خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مقام ترکمن: توجه به جوانان نقش مهمی در مبارزه با افراط‌گرایی دارد

فارس | بین‌الملل | جمعه، 07 آذر 1399 - 13:55
معاون وزیر خارجه ترکمنستان گفت: توجه به جوانان به ویژه در آسیای مرکزی سهم مهمی در مقابله با تروریسم و ​​افراط گرایی دارد.
تركمنستان،ملل،سازمان،آسياي،مركزي،گرايي،المللي،تروريسم،مجمع،خ ...

معاون وزیر خارجه ترکمنستان گفت: توجه به جوانان به ویژه در آسیای مرکزی سهم مهمی در مقابله با تروریسم و ​​افراط گرایی دارد.
به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، کنفرانسی با عنوان «جلوگیری از افراط گرایی و خشونت در آسیای مرکزی؛ پیشرفت منطقه ای و راه پیشرفت» به میزبانی مرکز منطقه ای سازمان ملل در «استانبول» برگزار شد.
در این نشست «ناتالیا گرمان» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور آسیای مرکزی و معاونین وزارت خارجه قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، دیپلمات های آکردیته ژاپن و انگلیس و کارشناسان دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل، بانک جهانی و ..
حضور داشتند.
در این کنفرانس، «وفا خواجه یف» معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان به عنوان نماینده ترکمنستان حضور داشت.
در این جلسه، شرکت کنندگان بر نتایج تلاشهای مستمر برای جلوگیری از افراط‌گرایی خشن در منطقه تمرکز کردند و بر لزوم توسعه همکاری و مشارکت به منظور یافتن راهکارهای موثر و برتر برای مبارزه با افراط‌گرایی تاکید کردند.
خواجه یف در این دیدار با اشاره به ابتکارات ترکمنستان برای گسترش چارچوب قانونی بین المللی و اجرای عملی موضع بیطرفی، بر پیش نویس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با عنوان «نقش و اهمیت سیاست بیطرفی در حفظ و تقویت صلح بین المللی، امنیت و توسعه پایدار» تأکید کرد.
وی موضع ترکمنستان در مورد ادامه کار در اجلاس آینده مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در مورد تدوین آیین نامه سازمان ملل و کاربرد موثر اصول بی طرفی در حل و فصل مسائل بین المللی تاکید کرد.
مقام ترکمنی اظهار داشت که ترکمنستان قصد دارد مجمع بین المللی صلح و اعتماد را در سال 2021 برگزار کند.
وی خاطر نشان کرد که کار با جوانان، به ویژه در آسیای مرکزی که سهم آنها در تعادل جمعیتی به طور سنتی زیاد است، جنبه مهمی در مقابله با تروریسم و ​​افراط گرایی دارد.
در این زمینه، اهمیت کار توسط سازمان ملل در چارچوب پروژه «تقویت مقاومت جامعه و همکاری های مرزی برای جلوگیری از افراط گرایی در آسیای مرکزی» مورد تأکید قرار گرفت.
انتهای پیام/.