خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بذل و بخشش اسلحه!/ ماجرای جالب ۲۰۰ سلاح شکاری در فدراسیون تیراندازی

ایسنا | ورزشی | جمعه، 07 آذر 1399 - 02:30
فدراسیون تیراندازی حدود ۲۰۰ قبضه سلاح شکاری را در اختیار گرفته اما مشخص نیست این سلاح‌ها به چه منظور و با چه هدفی دریافت شده و قرار است چه استفاده‌ای از آنها بشود.
فدراسيون،تيراندازي،فشنگ،شكاري،قرار،پروازي،اهداف،دريافت،رشته، ...

فدراسیون تیراندازی حدود ۲۰۰ قبضه سلاح شکاری را در اختیار گرفته اما مشخص نیست این سلاح‌ها به چه منظور و با چه هدفی دریافت شده و قرار است چه استفاده‌ای از آنها بشود.
به گزارش ایسنا، فدراسیون تیراندازی با داشتن ۶ سهمیه المپیک باید اکنون و در فاصله ۸ ماه مانده تا المپیک تنها به فکر تامین نیازهای ملی‌پوشان و فراهم کردن بهترین شرایط برای اردوها و تمرینات المپین‌ها باشد اما در حال حاضر نه تنها شرایط برای آن‌ها فراهم نیست بلکه آن‌ها با نداشتن سرمربی، ترک اردو کرده و خانه نشین شده‌اند.
البته مشکلات فدراسیون تیراندازی تنها به خانه‌نشینی ملی‌پوشان، نداشتن سرمربی تفنگ، نبود مهمات و فشنگ، به روز نبودن سلاح‌ها و برگزار نشدن لیگ برتر تفنگ و تپانچه ختم نمی‌شود.
گویا اخیرا فدراسیون تیراندازی برای رفع مشکل فشنگ از وزارت دفاع خواسته تا برای ورود فشنگ با این فدراسیون همکاری کند اما در نهایت مسئولان فدراسیون با دریافت حدود ۲۰۰ قبضه سلاح شکاری!
بدون حل مشکل فشنگ، به این همکاری دوطرفه بسنده کرده‌اند و ظاهرا موضوع تعامل برای تهیه فشنگ با همکاری وزارت دفاع نیز فراموش شده است.
اکنون مشخص نیست فدراسیون تیراندازی با چه هدفی ۲۰۰ قبضه سلاح شکاری دریافت کرده است؟
سلاح‌هایی که ممکن است در بهترین حالت تنها در رشته اهداف پروازی - آن‌ هم تنها در آموزش و نه مسابقه با وجود تفاوت‌ها و خطرات زیاد - مورد استفاده قرار گیرد.
نکته دیگر اینکه رشته اهداف پروازی نیز نه تنها المپیکی نیست بلکه تیراندازان ایرانی در این سال‌ها حتی نتوانسته‎اند جایگاه مناسبی در رنکینگ فدراسیون جهانی در این رشته نیز کسب کنند.
حال گفته می‌شود که با تصویب در هیات رییسه فدراسیون، قرار است این سلاح‌ها به اعضای هیات رییسه، روسای هیات‌ها و یا هر فردی که به تیراندازی کمک کرده اهدا شود!
البته در حال حاضر هم این سلاح‌ها در انبار فدراسیون است تا تعیین تکلیف شوند.
تعیین تکلیفی که احتمالا با تهیه لیست افرادی که قرار است این سلاح‌ها به آنها اهدا شود، این بحث هم به سرانجام خواهد رسید.
ایسنا برای روشن شدن موضوع سلاح‌های شکاری و گرفتن پاسخ به برخی سوالات مطرح شده با علی دادگر رییس فدراسیون، رضا ملک‌محمدی دبیر، بدرالملوک کهرنگی نایب رییس بانوان و ناصر رسولی سخنگوی فدراسیون تماس گرفت اما طبق معمول هیچ کدام از این مسئولان فدراسیون پاسخگو نبودند و حاضر به توضیح در این باره نشدند.
برخی از سوالاتی که پیرامون چرایی دریافت ۲۰۰ اسلحه شکاری از سوی فدراسیون تیراندازی هم‌چنان مطرح و بی‌پاسخ مانده است:
- لزوم دریافت حدود ۲۰۰ قبضه سلاح شکاری از سوی مسوولان فدراسیون تیراندازی چه بوده است؟
- سلاح‌های شکاری گرفته شده، به چه منظوری استفاده خواهد شد؟
- چرا قرار است این اسلحه‌ها - که در کمترین قیمت می‌تواند دهها میلیون تومان ارزش داشته باشد - هبه شود؟
- بذل و بخشش مصوب شده در هیات رییسه!
قرار است بر اساس چه پارامترهایی باشد؟
- این اسلحه‌ها قرار است تحت چه شرایطی اهدا می‌شود؟
- آیا فدراسیون مسوولیت چگونگی استفاده از این سلاح‌های اهدایی را می‌پذیرد؟
- آیا این سلاح‌ها به هیات‌ها و افراد خاصی داده خواهد شد؟
- و در نهایت اینکه، نتیجه پیگیری‌های فدراسیون تیراندازی از وزارت دفاع برای ورود فشنگ و حل مشکا ملی‌پوشان به کجا رسیده است؟
دوران ریاست علی دادگر ۸ ماه دیگر یعنی تیر ۱۴۰۰ به پایان خواهد رسید.
او در سه سال ریاستش نتوانست مشکل فشنگ و ساچمه را آن‌طور که باید رفع کند و در عمل بیشتر به دنبال رشد و توسعه رشته اهداف پروازی بود.
او لیگ رشته اهداف پروازی را با وجود شیوع کرونا بعد از ۸ سال راه‌اندازی کرد، البته راه اندازی لیگ اهداف پروازی به خودی خود موفقیت محسوب می‌شود اما درصورتی که به رشته‌ها المپیکی نیز توجه شود.
در این شرایط و مشکلات مالی، فدراسیون هزینه زیادی برای بازسازی و آماده کردن سایت اهداف پروازی انجام داده که می‌توانست این مبالغ و زمان برای رشته‌های المپیکی هزینه و صرف شود.
یا اینکه فدراسیون در تعامل با وزارت دفاع، اولویت رفع مشکلات فشنگ را بر دریافت ۲۰۰ اسحله شکاری ترجیح می‌داد تا شاید باری از مشکلات ملی‌پوشان ایران حل شود.
انتهای پیام