سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

آخرین اخبار به صورت آنی در موتور جستجوی خبیر:
جستجو در میان 2059230 خبر

دوستی خاله‌خرسه شبکه‌های اجتماعی با سلبریتی‌ها

ایسنا | فرهنگی و هنری، سیاسی | جمعه، 07 آذر 1399 - 02:29
مدتی است که رسانه‌های اجتماعی تریبون رسمی سیاستمداران و هنرمندان شده اند. سیاستمداران مهمترین مواضع سیاسی را در توئیتر منتشر و هنرمندان فعالیت‌های رسمی و اظهارنظرهای حرفه‌ای در خود را در اینستاگرام اعلام می‌کنند؛ موضوعی که شاید در ظاهر ساده و حتی بی‌اهمیت باشد، اما به باور کارشناسان رسانه ناشی از پایین بودن سواد رسانه‌ای است و نتیجه خوبی هم به دنبال ندارد.
رسمي،اجتماعي،رسانه،منتشر،سياستمداران،هنرمندان،شبكه،عنوان،پيا ...

خلاصه خبر

دونالد ترامپ یکی از اصلی ترین و آخرین نمونه های نتیجه نامطلوبِ اعتماد بیش از اندازه چهره ها به رسانه های اجتماعی است.
موضوعی که به باور بسیاری از کارشناسان رسانه نتیجه‌ای جز کاهش قدرت رسانه‌های رسمی و در نتیجه افزایش اعتماد عمومی به رسانه‌های اجتماعی که فاقد ارزش‌های مهمی همچون اعتبار منبع هستند، به دنبال ندارد.
این کارشناس رسانه با بیان اینکه «این رویکرد باعث می‌شود که شبکه‌های اجتماعی خود به خود جایگزین رسانه‌های رسمی شوند»، ادامه داد: به عنوان مثال شبکه اجتماعی توییتر هم اکنون به عنوان یک رسانه رسمی فعالیت می‌کند.
ترامپ از توییتر به عنوان یک رسانه رسمی استفاده کرد و تمام خبرگزاری‌ها و رسانه‌های رسمی را کنار گذاشت.
این رویکرد ترامپ و سایر سیاستمداران باعث شد که قدرت رسانه‌ای شبکه اجتماعی توییتر افزایش پیدا کند.
زمانی که ترامپ در مسند رئیس جمهوری آمریکا از رسانه اجتماعی توییتر استفاده می‌کرد و مواضع رسمی خود را در این رسانه مطرح می‌کرد، رسانه‌های رسمی گفته‌های او را به عنوان دروغ و ارایه سند مطرح می‌کردند و همزمان به مردم نیز این پیام را منتقل می‌کردند که بدانید که در نهایت ما منبع موثق هستیم.