خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 30 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

عقب ماندگی آموزش و پرورش و بهداشت به خاطرعدم اجرای قانون است

مهر | سیاسی، استان‌ها | پنجشنبه، 06 آذر 1399 - 22:40
بندرعباس - نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: سالهاست عدم اجرای قانون باعث شده تا هرمزگان در دو موضوع بسیار مهم آموزش و پرورش و بهداشت و درمان عقب بماند.
هرمزگان،مرادي،اصناف،ماليات،امور،استان،اقتصادي،كرونا،دارايي،م ...

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مرادی پنجشنبه شب در نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در هرمزگان با بیان اینکه استان هرمزگان هیچ چیزی بیش از حق قانونی خودش از درآمدهایی که برای کشور ایجاد می کند نمی خواهد، بیان داشت: بند دال تبصره ۶ قانون بودجه ۱۳۹۹ و قانون بودجه سالهای قبل از آن در این خصوص تعیین تکلیف کرده است.
وی تاکید کرد: سالهاست عدم اجرای قانون باعث شده تا هرمزگان در دو موضوع بسیار مهم آموزش و پرورش و بهداشت و درمان عقب بماند.
نمونه آن نیمه کاره ماندن احداث بیمارستان کودکان است که اگر سهم هرمزگان از مازاد درآمد های استانی پرداخت شده بود امروز شاهد توقف ساخت این بیمارستان و سایر پروژه های درمانی و آموزشی مشابه نبودیم.
مرادی افزود: شرکت‌هایی که محل فعالیت آن‌ها در استان بوده و در استان دیگری مالیات پرداخت می‌کنند باید در محل فعالیت مالیات بپردازند که نزدیک به ۷۰ شرکت در هرمزگان مشمول این موضوع می‌شوند.
مرادی همچنین در خصوص مالیات اصناف و بازاریان گفت: شیوع بیماری کرونا ضرر مالی بسیاری به بخش خصوصی و کسبه و اتحادیه های مختلف در هرمزگان وارد کرده است، از طرف دیگر اصناف و بازارایان هرمزگان بیشترین همکاری را با ستاد مدیریت کرونا داشته اند و و علی رغم آسیب های اقتصادی ناشی از کرونا، ساعت منع تردد و قرنطینه مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونای استان را به خوبی اجرا کرده اند.
وی تصریح کرد: اما مسائلی همچون مالیات های در نظرگرفته شده برای اصناف دغدغه این قشر را دو چندان نموده است لذا در خواست دارم وزارت امور اقتصاد و دارایی با استفاده از اختیارات خودشان در مرکز برای این موضوع چاره اندیشی کنند تا بیش از این شاهد استرس و نگرانی کسبه هرمزگانی نباشیم.
مرادی همچنین در حمایت از پزشکان اظهار داشت این قشر جزء معتمدین هستن و بایستی به تقاضای آنان و دغدغه هایی که دارند توجه شود.
برزگر مدیرکل پارلمانی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در این نشست گفت: پیرو طرح سوال دکتر مرادی از وزیر اقتصاد و جلسات متعددی که در اینخصوص با ایشان داشتیم به همراه معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به بندرعباس سفر کرده ایم تا در همین راستا نشستی با مدیران استانی و نمایندگان اصناف و فعالین اقتصادی برگزار نمائیم و تا رسیدن به نتیجه مورد نظر این پیگیری ها را ادامه خواهیم داد.