خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 30 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دیپلمات ارشد انگلیس: با ترکیب بلینکن

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | پنجشنبه، 06 آذر 1399 - 16:52
سفیر سابق انگلیس ترکیب تیم سیاست خارجی و امنیت ملی دولت جو بایدن را نوید بخش درگیری‌های بیشتر در خاورمیانه دانست.
آمريكا،فورد،ايران،بايدن،سوريه،ساليوان،خاورميانه،انگليس،خارجه ...

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پیتر فورد، سفیر سابق انگلیس در سوریه معتقد است دولت جو بایدن با سپردن سکان وزارت خارجه خود به آنتونی بلینکن آمریکا را در تنش‌های بیشتر در خاورمیانه درگیر می‌کند.
پیتر فورد با اشاره به اینکه وزیر خارجه بایدن پیشتر عمیقا نسبت به اینکه دولت اوباما غرق شدن هر چه بیشتر در باتلاق سوریه را متوقف کرده، ابراز تاسف و اقدام دونالد ترامپ برای خارج ساختن نظامیان آمریکا از سوریه را تقبیح کرد، پیش بینی کرد با روی کار آمدن بلینکن در وزارت خارجه آمریکا، این کشور درگیری‌های بیشتری را در منطقه دنبال خواهد کرد.
دیپلمات ارشد سابق انگلیس با توجه به معرفی تیم سیاست خارجی دولت بایدن گفت در حال حاضر صحنه برای مداخله و جنگ طلبی غیرسازنده آمریکا در خاورمیانه فراهم است.
به گفته سفیر سابق انگلیس، بلینکن معتقد است پیوستن دوباره آمریکا به توافق هسته‌ای ایران، این کشور را در موضع قوی تری برای مقابله با رفتار‌های ادعایی بی ثبات کننده ایران قرار می‌دهد.
فورد پیش بینی کرد اگر او این تفکر و هدف را در میز مذاکره با ایران دنبال کند، بازیابی مجدد روابط با ایران شدنی نخواهد بود.
این دیپلمات انگلیسی اذعان کرد برخلاف ارزیابی‌های بلینکن، ایران به طور مداوم در جلوگیری از گسترش عناصر تروریستی در سوریه نقشی سازنده داشته است.
فورد یادآور شد مشکل بزرگتر در واقع رفتار‌های بی ثبات کننده آمریکا در منطقه در قالب «مانور تغییر رژیم سریالی» است.
فورد همچنین نسبت به گزینش جیک سالیوان، مشاور سابق هیلاری کلینتون به سمت مشاور امنیت ملی آمریکا ابراز نگرانی کرد و گفت تیم بلینکن و سالیوان می‌تواند پیشبرد سیاست‌های مخربی را تسهیل کند.
او افزود هیچ یک از این انتصاب‌ها باعث صلح در خاورمیانه و احتمالا هیچ جای دنیا نخواهد شد.
هر دوی این‌ها محصولات کلاسیک انحصارگرایی و سلطه گرایی در واشنگتن هستند.
بایدن روز سه شنبه با معرفی بلینکن و سالیوان، ترکیب تیم سیاست خارجی و امنیت ملی خود را مشخص کرد.
انتهای پیام/