خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

غربالگری خانه به خانه ۳۷۰ هزار نفر از جمعیت اردبیل

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 06 آذر 1399 - 16:42
اردبیل - در قالب طرح «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» و برای پیشگیری و شناسایی بیماران کرونایی تاکنون غربالگری بیش از ۳۷۰ هزار نفر از جمعیت استان اردبیل در منازل صورت گرفته است.
اردبيل،معيشتي،احمر،هلال،جمعيت،استان،توزيع،كرونا،غربالگري،همد ...

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلیل بابازاده ظهر روز پنجشنبه در مراسم آغاز توزیع بسته‌های معیشتی جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه مردم و نهادهای مختلف دولتی و خصوصی در جهت تحقق منویات و سفارشات مقام معظم رهبری در زمینه همدلی و تداوم کمک‌های مومنانه در استان اردبیل تاکنون بسیار خوش درخشیده اند اظهار کرد: تداوم این اقدامات خیرخواهانه برای محرومیت زدایی و کمک به اقشار کم در آمد به خصوص در دوران کرونا اهمیت بسیار دارد و جلوه‌ی دیگری از وحدت و همدلی را در کشور به نمایش می‌گذارد.
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل جمعیت هلال احمر را هموار یار و یاور مردم در شرایط سخت دانست و افزود: کمک‌های مومنانه و توزیع بسته‌های معیشتی در روزهای کرونا همچون مرهمی بر دردهای اقشار کم در آمد است و امیدواریم این کمک‌های خیرخواهانه ادامه داشته باشد.
غربالگری بیش از ۳۷۰ هزار نفر از جمعیت اردبیل
استاندار اردبیل نیز از تلاش‌های مجاهدانه هلال احمر در جهت تهیه بسته‌های معیشتی تقدیر کرده و گفت: جمعیت هلال احمر علاوه بر وظایف امداد و نجات در زمینه توزیع بسته‌های معیشتی هم فعالیت بسیار مؤثری دارد و در قالب این طرح ۲ هزار بسته معیشتی در بین اقشار کم درآمد توزیع خواهد شد.
اکبر بهنام جو با بیان اینکه قرارگاه سردار شهید سلیمانی به صورت هماهنگ مسیر توزیع بسته‌های معیشتی و غربالگری را طی می‌کنند و مردم یکنواختی و همدلی را می‌بینند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم استان اردبیل سریع‌تر از وضعیت قرمز خارج شود تا مردم بتوانند به روند عادی زندگی بازگشته و پروتکل‌های بهداشتی را نیز رعایت کنند.
وی با بیان اینکه در طرح سردار شهید سلیمانی تاکنون بیش از ۳۷۰ هزار نفر غربالگری شده اند ادامه داد: بیماریابی از درب منازل انجام می‌شود، و در این طرح علاوه بر معاینات پزشکی و ارائه خدمات درمانی نیازمندان نیز شناسایی شده و بسته معیشتی دریافت خواهند کرد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل هم با بیان اینکه جمعیت هلال احمر از زمان شیوع ویروس کرونا در تمام عرصه‌ها برای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا وارد عمل شده است، تصریح کرد: غربالگری مردم به خصوص مسافران ورودی به شهرهای استان در تعطیلات نوروزی، نذر سلامت (۱و۲) در ماه محرم، آمران سلامت، ناظرین سلامت و مواردی از این دست از جمله اقدامات جمعیت هلال احمر استان اردبیل بوده است.
رامین معبودی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان اردبیل در زمینه تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی هم با مشارکت خیرین و هم کمک‌های بین المللی اقدامات خوبی انجام داده است.