خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 31 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بانک‌ها ۲ هزار میلیارد تومان به خراسان شمالی اختصاص دهند

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 06 آذر 1399 - 16:41
بجنورد- استاندار خراسان شمالی از نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خواست تا بانک‌های کشور خط اعتباری ویژه‌ای به میزان ۲ هزار میلیارد تومان برای استان با سود اندک تعیین کنند.
خراسان،شمالي،استان،شجاعي،نايب،تفاهم،اعتباري،معادن،فعال

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی شجاعی ظهر امروز در شورای اداری خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: خراسان شمالی شرایط ویژه‌ای دارد و از نظر نیروهای کار فعال بوده زیرا میانگین سن افراد فعال در روستاها ۳۰ سال است.
استاندار خراسان شمالی ادامه داد: جهت اداره بهتر زندگی مردم نیاز است مصوباتی داشته باشیم که اجرایی شود.
وی از نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خواست تا اعتبارات ویژه‌ای به استان اختصاص دهد و افزود: بانک‌های کشور خط اعتباری ویژه‌ای به میزان ۲ هزار میلیارد تومان با سود اندک را به استان اختصاص دهند.
شجاعی بیان داشت: درخواست داریم با اعمال ماده ۵۶ خط اعتباری به مبلغ هزار میلیارد تومان در حوزه عمرانی برای خراسان شمالی تعیین شود.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به کلنگ زنی ۲ پروژه مهم با حضور نایب رئیس مجلس گفت: ۶۰ طرح عمران شهری در ۲۴ شهر به تصویب رسیده است.
وی از شرایط نامناسب فرودگاه بجنورد در آب و هوای بارانی خبر داد و افزود: بنا بوده سازمان زمین شناسی ۷ هزار هکتار از معادن استان را بررسی کند و تا یک ماه آینده پردازش اطلاعات معادن استان در اختیارمان قرار خواهد گرفت.
شجاعی در انتها گفت: عدم اجرای مصوبات گلایه مردم است اما در خراسان شمالی تفاهم نامه‌ها را رها نکرده‌ایم تا حق استان را بگیریم و در این راستا ادعا می‌کنیم که حداقل ۴ برابر بودجه‌ای که از دولت گرفته‌ایم، در قالب تفاهم نامه‌ها برای استان بودجه اخذ کردیم.