خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اراده و آمادگی اجتماعی برای ساماندهی حاشیه‌های شهر کرمان وجود دارد

ایسنا | استان‌ها | پنجشنبه، 06 آذر 1399 - 16:31
استاندار کرمان با تاکید برآنکه به سمت ساماندهی محلات حاشیه‌ای شهر کرمان گام برمی‌داریم، تصریح کرد: اراده و آمادگی اجتماعی لازم برای ساماندهی حاشیه‌های شهر کرمان وجود دارد و سعی می‌کنیم از یک یا دو هفته آینده به صورت موضوعی مشکلات آنها را بررسی خواهیم کرد اما باید مدنظر داشت که این حاشیه‌ها طی چند دهه شکل گرفته‌اند و با یک سال یا یک تصمیم این مشکل حل نمی‌شود.
كرمان،شهر،مشكلات،محله،ساماندهي،رفع،محلات،موضوعي،تصريح،مدنظر، ...

ایسنا/کرمان استاندار کرمان با تاکید برآنکه به سمت ساماندهی محلات حاشیه‌ای شهر کرمان گام برمی‌داریم، تصریح کرد: اراده و آمادگی اجتماعی لازم برای ساماندهی حاشیه‌های شهر کرمان وجود دارد و سعی می‌کنیم از یک یا دو هفته آینده به صورت موضوعی مشکلات آنها را بررسی خواهیم کرد اما باید مدنظر داشت که این حاشیه‌ها طی چند دهه شکل گرفته‌اند و با یک سال یا یک تصمیم این مشکل حل نمی‌شود.
دکتر "علی زینی‌وند" عصر امروز ششم آذرماه در حاشیه بازدید از محله شهرک صنعتی یکی از حاشیه‌های شهر کرمان گفت: شهر کرمان چند محله حاشیه‌ای دارد و باید مدنظر داشت که حاشیه‌ها مسایل و مشکلات جدی دارند که برای رفع معضلات و مشکلات آنها نیاز به همکاری همه دستگاه و نهادهای دولتی و خصوصی بویژه NGOها داریم.
وی به تبیین اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکل حاشیه‌های شهر کرمان پرداخت و بیان کرد: ورود همه دستگاه‌ها از جمله؛ دستگاه قضا، فرمانداری، دفاتر تسهیل‌گری و ...
برای رفع مشکلات حاشیه‌های شهر کرمان یک اقدام پسندیده و خوبی است و اکنون یک شناخت و دسته بندی نسبی از محلات حاشیه‌ای شهر کرمان وجود دارد و برای هر محله فرمانداری پیشنهاداتی دارد.
استاندار کرمان افزود: هر یک از این محلات اقتضای خاص خودشان دارند و باید موضوعی برای رفع مشکلات آنها تصمیم‌گیری شود و مقرر شد برای هر محله جلساتی جداگانه تشکیل و به صورت موضوعی به بررسی مسایل آنها پرداخت و در نهایت تدبیری برای رفع معضلات، مشکلات و آسیب‌های حاشیه‌ها اندیشیده شود.
وی با تاکید برآنکه به سمت ساماندهی محلات حاشیه‌ای شهر کرمان گام برمی‌داریم، تصریح کرد: اراده و آمادگی اجتماعی لازم برای ساماندهی حاشیه‌های شهر کرمان وجود دارد و سعی می‌کنیم از یک یا دو هفته آینده به صورت موضوعی مشکلات آنها را بررسی خواهیم کرد اما باید مدنظر داشت که این حاشیه‌ها طی چند دهه شکل گرفته‌اند و با یک سال یا یک تصمیم این مشکل حل نمی‌شود.
زینی‌وند بیان کرد: به دنبال این هستیم که حاشیه‌های شهر کرمان طی فرایند چند ساله سامان دهیم اما این مهم نیاز به اعتبارات ملی، حضور خیرین، ورود بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، همکاری شهرداری و ...
دارد ولی هماهنگی‌های اولیه را ظرف مدت کوتاهی انجام خواهیم داد تا هر چه سریعتر مشکلات حاشیه‌ای شهر کرمان مرتفع شود.
وی با بیان این مطلب که حریم شهر کرمان مشخص است، تصریح کرد: طرح تفضیلی جدید شهر در دست مطالعه است و این طرح فرصت بسیار مناسبی در اختیار ما قرار خواهد داد.
محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اقدامات خوبی در طول سال‌های اخیر به عنوان مراحل اولیه در بخش زیرساخت فراهم شده و هماهنگی‌های لازم با وزارت راه و شهرسازی از سال گذشته تا کنون درباره حاشیه شهر کرمان صورت گرفته است.
وی با اشاره به استقرار دستگاه قضا در این محله حاشیه‌ای شهر برای صیانت از حقوق بیت‌المال و حل مشکلات مردم منطقه، تصریح کرد: از اعتبارات بازآفرینی شهری می‌توان برای ساماندهی حاشیه شهر کرمان استفاده کرد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی مشکلات هر یک از حاشیه‌های شهر کرمان را از یکدیگری متفاوت دانست و اظهار کرد: حاشیه‌های شهر کرمان جمعیتی حدود ۱۲۰ هزار نفر در خود جای داده است.
انتهای پیام