خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مسکن پیشران اقتصاد کشور است/تعیین تکلیف اراضی موقوفه بام ساوه

ایسنا | استان‌ها | پنجشنبه، 06 آذر 1399 - 16:31
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: حاشیه نشینی در شهرستان ساوه حاصل کم کاری و کم توجهی مسئولان گذشته بوده است.
مسكن،ساوه،مركزي،استان،طرح،كشور،اراضي،بيشترين،اجرايي،معاون،اق ...

ایسنا/مرکزی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: حاشیه نشینی در شهرستان ساوه حاصل کم کاری و کم توجهی مسئولان گذشته بوده است.
مهدی زندیه وکیلی امروز پنجشنبه ۶ آذرماه در جلسه بررسی مشکلات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن و تعیین تکلیف اراضی بام ساوه که با حضور نماینده مجلس، فرماندار، مدیران دستگاه‌های خدمات رسان استانی و شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری ساوه برگزار شد، اظهار کرد: ساوه بیشترین رشد جمعیت استان را دارد و در خصوص نیاز به مسکن شهری نیز بیشترین نیاز استان را به خود اختصاص داده است.
وی مسکن را از ضروریات جوامع شهری دانست و گرانی آن را در شهرهای مهاجرپذیری نظیر ساوه برای مردم مشکل آفرین دانست و افزود: مسکن پیشران اقتصاد کشور است و علت گرانی آن عدم توجه به تأمین نیاز مسکن در کشور است.
معاون استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه بسیاری از صنایع کشور وابسته به مسکن است و رکود مسکن منجر به رکود در تولید و صنایع وابسته به آن می‌شود، افزود: اجرای طرح اقدام ملی مسکن در دولت فعلی یا مسکن مهر در دولت گذشته جزو قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن است که باید دولت‌ها اجرا کنند و هم اکنون این طرح با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان مرکزی همزمان با سراسر کشور اجرایی می‌شود.
وی در ادامه خواستار آماده‌سازی و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز زمین ۱۲۰ هکتاری ساوه برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن شد و افزود: آماده سازی این زمین نیاز شهر ساوه را برای ۱۰ سال آینده به مسکن تأمین می‌کند.
زندیه وکیلی با تاکید بر اینکه ساوه جزو نقاط زلزله خیز است و باید ساخت مسکن مستحکم و منطبق با اصول شهرسازی برای پیشگیری از خسارت احتمالی ناشی از زلزله در آن در دستور کار قرار گیرد، افزود: پروسه احداث مسکن در ساوه باید اصولی، کارشناسی شده و منطبق با اصول شهرسازی باشد.
وی همچنین با اشاره به ایجاد ۱۸ نقطه حاشیه نشین در ساوه گفت: ایجاد سکونت‌گاه‌های غیررسمی ساوه نتیجه کم توجهی از دهه شصت تا هشتاد بوده است که معضلات اجتماعی و عمرانی فراوانی را در این شهر برجای گذاشته است.
وی تصریح کرد: بیشترین اعتبارات بازآفرینی شهری استان مرکزی به دلیل مشکلات حاشیه‌ای ۱۸ گانه به ساوه اختصاص یافته است تا بتوان مشکل سکونتگاههای غیررسمی و نقاط حاشیه‌ای را برطرف کرد.
معاون استاندار مرکزی از برنامه‌های جدی استان برای حل مشکل مسکن در ساوه و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز خبر داد و افزود: تفکیک و تعیین تکلیف اراضی موقوفه در بام ساوه نیز از موضوعات مهم این شهرستان است که مشکلات زیرساختی این اراضی باید با مشارکت دستگاه‌های خدمات رسان و اداره اوقاف برطرف شود.
انتهای پیام