خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

لزوم عدم اعطای مجوز به معادن با نیاز آبی بالا

ایسنا | استان‌ها | پنجشنبه، 06 آذر 1399 - 16:31
استاندار سمنان بر لزوم عدم اعطای مجوز به معادن با نیاز آبی بالا در این استان تاکید کرد و گفت: بهره‌برداران واقعی معادن استان سمنان که به دنبال ایجاد ارزش افزوده و فرآوری مواد معدنی هستند از سوی مسئولان دستگاه اجرایی حمایت شوند.
استان،معادن،سمنان،فرآوري،معدن،افزوده

ایسنا/سمنان استاندار سمنان بر لزوم عدم اعطای مجوز به معادن با نیاز آبی بالا در این استان تاکید کرد و گفت: بهره‌برداران واقعی معادن استان سمنان که به دنبال ایجاد ارزش افزوده و فرآوری مواد معدنی هستند از سوی مسئولان دستگاه اجرایی حمایت شوند.
علیرضا آشناگر 6آذر در نشست شورای معادن استان سمنان که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد اظهار کرد: معادن جزو ظرفیت‌های توسعه‌ای استان سمنان به شمار می‌روند و مسئولان باید نسبت به رونق این بخش از اقتصاد منطقه حساس باشند.
وی از مسوولان استان خواست: به هیچ عنوان اجازه داده نشود برخی افراد سودجو به صورت انحصاری معادن استان را در دست بگیرند.
استاندار سمنان با اشاره به کمبود منابع آبی در استان ادامه داد: به معادنی که نیاز به آب قابل توجه دارند در همان ابتدا مجوز بهره برداری اعطا نشود و شورای معادن نسبت به این موضوعات حساس باشد.
وی اضافه کرد: افرادی که معادن فعال دارند و به دنبال فرآوری و ارزش افزوده هستند، به طور ویژه حمایت شوند.
براساس اعلام اداره کل صمت استان،۱۳۲ مورد پروانه اکتشاف معادن از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان صادر شد که از این تعداد ۶۷ مورد گواهی کشف هم دریافت کردند.
در حال حاضر ۶۲۷ مورد پروانه بهره برداری معادن در استان سمنان صادر شده است و ۳۹۰ معدن استان فعال است.
انتهای پیام