خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 31 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رفع مشکلات محله سنگ سیاه شیراز/ ایجاد اشتغال برای کارتن خوابها

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 06 آذر 1399 - 16:24
شیراز - دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: آسیب ها و مشکلات محله سنگ سیاه حاصل بی توجه ای دستگاه های مختلف طی سالیان گذشته است که در حال حاضر برنامه ریزی برای رفع آنها انجام شده است.
محله،معتادان،سنگ،سياه،مشكلات،آسيابي،دادستان،فارس،مراكز،امنيت ...

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر آسیابی بعد از ظهر پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از محله سنگ سیاه و بررسی مسائل و مشکلات این محله در جمع خبرنگاران با اشاره به پنجمین بازدید میدانی از محله سنگ سیاه، افزود: این آسیب‌ها و معضلات حاصل بی‌توجهی دستگاه‌ها طی سال‌های اخیر است و نمی‌توان با برنامه‌های کوتاه مدت و یا در مدت زمان اندک مشکلات به جا مانده طی سالیان را در این محله برطرف کرد.
وی با بیان اینکه اصلی ترین مشکلات اهالی این محله حضور معتادان متجاهر و منازل متروکه است، افزود: این معتادان باعث به خطر افتادن سلامت و امنیت در این محله هستند و اولویت دادستانی جمع آوری معتادان از محله سنگ سیاه است.
آسیابی با بیان اینکه محله سنگ سیاه یکی از محله‌های در معرض خطر و دارای آسیب‌های اجتماعی است و مشکلات زیادی در این منطقه وجود دارد افزود: در تلاش هستیم ناهنجاری‌های اجتماعی موجود در این محله را کم کنیم.
دادستان شیراز با یادآوری اینکه یکی از اهداف ما بحث درمان و بازپروری معتادان متجاهر است، ادامه داد: معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها به عنوان یک آسیب دیده اجتماعی باید مورد حمایت قرار بگیرند.
هدف اصلی ما این است که آنها را در مراکز ماده ۱۶ نسبت به ترک و درمان آن‌ها اقدام کنیم.
وی در خصوص تدارک برنامه‌ای نسبت به اشتغال معتادان متجاهر، افزود: با فعالیت مراکز تولیدی در سطح استان در تلاش هستیم کارتن‌خوابها را در این واحدها به کار بگیریم.
او در ادامه از ساماندهی اماکن مخروبه در محله سنگ سیاه خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۸ خانه شناسایی و مقدمات کار جهت مرمت برای خانه گردشگری توسط اداره کل میراث فرهنگی انجام شده است.
که با هماهنگی‌های انجام شده با مدیر کل آموزش و پرورش فارس در بحث محیط آموزشی نیز مراکز فرهنگی ایجاد می‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس عنوان کرد: طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر با اولویت محله سنگ سیاه از هفته آینده شروع خواهد شد و با تفاهم نامه ۳ جانبه بین دادستانی، شهرداری و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این مهم شکل خواهد گرفت.
او با بیان اینکه محله سنگ سیاه علاوه بر پاتوق به منطقه امن تجمع معتادان به خصوص معتادان مهاجر از شهرهای مختلف تبدیل شده است، گفت: با اجرای این طرح روزانه ۵۰ تا ۶۰ معتاد متجاهر جمع آوری می‌شود این امر موجب آسایش و امنیت ساکنین این محله خواهد شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس همچنین از تأسیس و راه اندازی کلینیک تخصصی در این منطقه خبر داد و افزود: پیگیری‌های اصلی طی ده روز آینده انجام و پس از تأیید محل و انتخاب نام مناسب این مورد اطلاع رسانی خواهد شد.
آسیابی اظهار امیدواری کرد که با استمرار این طرح‌ها و همکاری همه دستگاه‌های مرتبط شاهد اقدامات خوبی در زمینه امنیت و آسایش روانی برای شهروندان داشته باشیم.