خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فعالیت مجرمانه صراف قلابی در فضای مجازی/ متهم دستگیر شد

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | پنجشنبه، 06 آذر 1399 - 16:13
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات از دستگیری فردی که خود را به کاربران فضای مجازی صراف معرفی و از آنان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
پليس،فضاي،مجازي،صراف،صرافي،سرهنگ،ارز،متهم،انتقال

سرهنگ معظمی:
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات از دستگیری فردی که خود را به کاربران فضای مجازی صراف معرفی و از آنان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
گفت: شخصی با در دست داشتن پرونده‌ای به پلیس فتا تهران مراجعه و اظهار داشت، قصد داشتم یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال ارز به یکی از کشور‌های خارجی حواله کنم که با جستجو در فضای مجازی با فردی که صرافی آنلاین در فضای مجازی تبلیغ می‌کرد، آشنا شدم و از درخواست کردم که این نقل و انتقال را انجام بدهد.
این مقام سایبری تصریح کرد: شاکی ادامه داد، پس از مدتی گفتگو در خصوص نحوه انتقال ارز، قرار شد در مرحله اول یک میلیارد ریال و در مرحله دوم هفتصد میلیون ریال به حساب صراف واریز کنم تا وی این مبلغ را به ارز تبدیل و سپس به حساب موردنظر در کشور دیگر حواله کند.
ولی متأسفانه پس از واریزی وجه دیگر صراف پاسخگوی تماس‌های تلفنی من نبود.
رئیس پلیس فتا عنوان کرد: در بررسی‌های پلیس مشخص شد که صرافی مورد ادعای شاکی، تقلبی بوده و متهم با ایجاد کانالی در شبکه‌های اجتماعی خود را صراف معرفی کرده است.
سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه هویت و مخفیگاه متهم در بررسی‌های سایبری شناسایی شد، گفت: با هماهنگی‌های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و برای تکمیل تحقیقات پلیسی و کشف سایر جرائم به پلیس فتا انتقال یافت.
رئیس پلیس فتا در پایان به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: قبل از انجام مبادلات مالی حتماً مجوز‌های صرافی را بررسی کنید و صرفا به نام و نشانی آن‌ها در فضای مجازی اکتفا و اعتماد نکنید و نقل و انتقال‌های خود را از طریق بانک ها، موسسات مالی اعتباری و یا صرافی‌های دارای مجوز از بانک مرکزی انجام دهید و هر گونه مورد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به صورت آنلاین با ما درمیان بگذارید.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/