خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 31 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جان باختن ۴۷ مبتلای دیگر در فارس/ ماسک اولویت اول مردم باشد

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 06 آذر 1399 - 15:47
شیراز - معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۷ نفر به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا در فارس جان باختند و آمار کل استان از زمان شیوع تاکنون به دو هزار و ۳۶۱ نفر رسید.
استان،كرونا،ابتلاء،همتي،مشكوك،ميانگين،ويروس،سني

دکتر عبدالرسول همتی ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در شهرستان‌های استان فارس افزود: متأسفانه ۴۷ نفر در روز گذشته به دلیل ابتلاء به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلاء به کرونا ویروس در فارس به دو هزار و ۳۶۱ نفر رسیده است.
همتی با اشاره به رویکرد جدید علوم پزشکی شیراز گفت: روزانه در استان تعداد ۵ هزار تست از افراد مشکوک گرفته می‌شود که شناسایی زودتر افراد مشکوک و درمان آنها دارای ارزش زیادی است.
او در ادامه افزود: در استان فارس از ابتدای شیوع کرونا ویروس تا کنون، نزدیک به ۴۸۲ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۱۴۱ هزار و ۸۷۵ مورد مثبت شناسایی شده است.
دکتر همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۱۲۶ هزار و ۶۲۵ نفر اعلام کرد.
این مقام مسئول در دانشگاه ادامه داد: هم اکنون دو هزار و ۲۷۶ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان بستری هستند، همچنین از این تعداد، ۳۶۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از کاهش میانگین سنی افراد در ابتلاء به بیماری کرونا خبر داد و اضافه کرد: متأسفانه میانگین سنی ابتلاء به این بیماری نسبت روزهای ابتدایی شیوع کاهش و به ۴۱ سال رسیده است؛ همچنین میانگین سنی فوت نیز به ۶۷ سال کاهش یافته است.
همتی در پایان با اعلام اینکه ۱۵ درصد آمار فوت شدگان را افراد زیر ۵۰ سال شامل می‌شوند، به شهروندان توصیه کرد با استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها و پرهیز از ترددهای غیر ضرور، از ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ پیشگیری کنیم.