خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

روندکاهشی تعداد مبتلایان در کرمانشاه با اعمال محدودیت‌های کرونایی

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 06 آذر 1399 - 15:47
کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: با اعمال محدودیت‌ها شاهد کاهش تعداد بستریان در کرمانشاه از هزار و ۲۶۰ نفر به ۸۰۰ نفر هستیم.
كرمانشاه،كرونا،مديران،مشكلات،ادامه،توسعه،استاندار،تداوم،مسير ...

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند پیش از ظهر امروز در جلسه با شورای معاونین، مدیران کل، فرمانداران و مشاورین استانداری کرمانشاه، اظهار کرد: هرچند به دلیل تحریم‌های ظالمانه و شیوع بیماری کرونا در شرایط سختی قرار داریم، اما با تلاش بیشتر و کوشش مستمر مشکلات مردم را پیگیری و در مسیر توسعه، پیشرفت و تعالی استان مانند همان روز اول فعالیت، گام برخواهیم داشت.
وی برخی موانع و آفت ها فرا روی توسعه استان کرمانشاه را تشریح کرد و افزود: پویایی، تحرک و انگیزش معاونین و مدیران ستادی سبب تحرک بیشتر مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز شده است و استاندار نیز عضوی از این تیم پرتلاش است و دستاوردهای کسب شده در تمامی حوزه‌ها مرهون وفاق، همدلی، همراهی و همفکری همه عزیزان است.
استاندار کرمانشاه به لزوم پیگیری طرح‌های توسعه با جدیت و توان بیشتری تأکید کرد و گفت: در ماه‌های پایانی دولت نیز با همان انگیزه و البته با تلاش دوچندان کارخواهیم کرد که مسیر پیشرفت استان تداوم یابد، زیرا برای حل مشکلات کشور و توسعه جدا از نگرش‌های سیاسی باید منافع عموم و ملی در اولویت قرار گیرد و تلاش و کوشش مدیران، خدمتگزاران و کارگزاران دولت در همین مسیر است.
بازوند در ادامه به اقدامات صورت گرفته و همراهی و مشارکت مردم در پیک اول و دوم کرونا اشاره کرد و یادآور شد: در پیک اول به صورت میانگین هر ۲۴ ساعت یک نفر فوتی داشتیم اما در پیک سوم به دلیل افزایش تعداد مبتلایان و در ادامه تعداد بستری‌ها تقریباً هر ۲۴ ساعت ۲۴ نفر فوتی داریم و این شرایط بسیار نگران کننده بود که خدا را شکر با اجرای طرح محدودیت‌های جدید و مشارکت مردم، اصناف، بازاریان، رسانه‌ها، نهادها و مدیران شاهد کاهش تعداد مبتلایان هستیم و تداوم این روند نزولی نیازمند همکاری بیشتر مردم است.
وی تأکید کرد: راهکار اصلی مبارزه با ویروس کرونا تغییر سبک زندگی است و تجربه نشان داده است که رعایت توصیه‌های بهداشتی، عدم حضور در تجمع‌ها، شب نشینی ها و دورهمی ها سبب قطع زنجیره انتقال کرونا می‌شود و در بازه زمانی فعلی همه باید به این سبک زندگی برای سلامت خود، خانواده و جامعه عادت کنیم و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنیم.
بازوند تصریح کرد: کرونا با زندگی بشریت گره خورده است و باید بپذیریم برای مبارزه و مقابله با کرونا برخی عادت‌های روزمره باید تغییر کند، از طرفی اجرای محدودیت‌های جدید برای سلامت مردم است ولی مشکلات بازاریان را نیز درک می‌کنیم و پیگیر حل مشکلات معیشتی مردم نیز هستیم.
استاندار کرمانشاه به ارزیابی یک هفته‌ای روند اجرای طرح تعطیلی‌های جدید و طرح هفته‌های گذشته در خصوص اعمال محدودیت‌ها از ساعت ۱۸ و تعطیلی برخی مشاغل پرداخت و گفت: از هزار و ۲۶۰ نفر بستری که شرایط بسیار حادی بود امروز به ۸۶۰ نفر رسیده‌ایم و یقیناً این محدودیت‌ها در راستای سلامت مردم اثر گذار است و و بر معیشت مردم هم تأثیر گذار است که باید در این خصوص چاره اندیشی کنیم.
وی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌های همه مسؤولین به لحاظ تداوم حرکت توسعه و پیشرفت استان بیان کرد: علی رغم شرایط خاص بحران کرونا و تحریم‌های ظالمانه، مرزهای استان با تمام توان فعال و باز بوده و مبادلات تجاری کشور از طریق این مرزها در حال انجام است و تلاش‌های بسیاری در این حوزه صورت گرفته است.
بازوند ارتقا جایگاه کرمانشاه را در آینده با ادامه برنامه‌های توسعه پیش بینی شده امکان پذیر دانست و گفت: با اجرای طرح‌های مختلف در سنوات گذشته و تداوم روند کاهشی نرخ بیکاری، احیای واحدهای راکد، شروع عملیات اجرایی طرح‌های عظیم و بزرگ صنعتی و اقتصادی، تبدیل شدن کرمانشاه به کلانشهر و برنامه‌های جهش تولید، اشتغال و رونق تولید و اقتصاد مقاومتی می‌توانیم ضمن تداوم این مسیر در آینده نیز به جایگاه مطلوبی دست یابیم که می‌تواند در معیشت مردم و افزایش سرانه درآمدی کمک کند.
استاندار کرمانشاه در ادامه ضمن ارائه گزارشی از هزار و ۱۷۵ روز فعالیت در جایگاه استاندار کرمانشاه گفت: برای آینده نیز چند نکته را یادآور می‌شوم و در وهله اول به خودم و همه مدیران ابلاغ می‌کنم برای ادامه راه با همان توان و قدرت کار می‌کنیم و با تلاش مضاعف و دوچندان در خدمت مردم هستیم و برنامه‌های پیش بینی شده را پیگیری می‌کنیم.
وی افزود: هیچ‌گونه کم کاری را در مسیر خدمت به مردم نخواهم پذیرفت و مدیران نیز آگاه باشند که برای پیگیری مشکلات مردم باید وقت بگذارند و با اهتمام جدی مشکلات را حل کنند و نگرانی‌های مردم را کاهش دهند البته ضروری است همه نهادها وضعیت مردم را درک کنند.