خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سرعت خدمت‌رسانی به مردم خراسان شمالی بسیار پایین است

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 06 آذر 1399 - 15:47
بجنورد-رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به پروژه های نیمه تمام استان گفت: سرعت خدمت رسانی به مردم خراسان شمالی بسیار کند است که این امر باعث مهاجرت روستائیان به شهرها شده است.
خراسان،استان،شمالي،گلستان،بجنورد،روستاها،ساكن،ضعيف

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد پاکمهر ظهر امروز در شورای اداری خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: آسفالت روستاهایی که از سال‌های دور در استان شروع شده همچنان به پایان نرسیده و این امر باعث شده زیرساخت‌های خراسان شمالی بسیار ضعیف باقی بماند.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به جانمایی مسکن مهر بجنورد گفت: اکنون ۲۰ هزار نفر در گلستان شهر ساکن هستند در صورتی که اگر این منطقه ساخته نمی‌شد مشخص نبود این گروه‌ها اکنون چه سرنوشتی داشتند.
وی از تنش آبی در بسیاری از روستاهای استان خبر داد و گفت: این مشکل کی باید حل شود؟
چرا در خراسان شمالی زیرساخت‌ها به شدت ضعیف است؟
پاکمهر سرعت خدمت رسانی به مردم استان را بسیار کند دانست و گفت: زمانی به سراغ ساخت مدرسه در روستاها رفتیم اما آنقدر دیر این اقدام را انجام دادیم که اکنون برخی روستاها مدرسه دارند اما دیگر دانش آموزی در آنجا زندگی نمی‌کند.
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در گذشته بالای ۶۰ درصد مردم استان ساکن روستا بودند اما اکنون به عکس شده که این نشان می‌دهد در خدمت رسانی معطل می‌کنیم.
وی با اشاره به کلنگ زنی بیمارستان راز و جرگلان در روز گذشته، افزود: این شهرستان ۷۵ هزار نفری تا کنون بیمارستان نداشته است که نشان دهنده عقب ماندگی شدید استان در زیرساخت‌ها می‌باشد.
پاکمهر در انتها گفت: مسیر مشهد تا گلستان در خراسان رضوی و گلستان تمام شده و فقط در خراسان شمالی باقی مانده که نشان می‌دهد در استان گره‌های زیادی داریم.