خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اتصال مسیر ریلی ایران به ترکیه اجرایی می شود

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 06 آذر 1399 - 15:47
ارومیه - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: اقداماتی در راستای اتصال شبکه ریلی کشورمان به شبکه ریلی ترکیه در حال اجراست.
سرو،توسعه،ريلي،تركيه،شبكه،مرسين،ريل،پايانه،اروميه

به گزارش خبرنگار مهر، آیدین رحمانی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه طرح جامع مطالعات سامان‌دهی و طراحی جاده ارومیه-سرو، مرز سرو نزدیک‌ترین مرز به مرسین ترکیه است و ۵۵ کیلومتر فاصله دارد، اظهارکرد: پایانه مرزی سرو نیازمند خط ریل راه آهن بوده و این کمبود بسیار محسوس است.
وی با اشاره به اهمیت توسعه شبکه ریلی در مرزهای استان از طریق پایانه سرو، گفت: دروازه ورود به اروپا (شهر مرزی سرو) باید بیشتر از این مورد توجه قرار گیرد، قطار یکی از بزرگترین نیازهای گمرک سرو است که می‌تواند نقش به سزایی در رونق اقتصادی کشور داشته باشد.
رحمانی با بیان اینکه تاکنون اقداماتی در راستای توسعه شبکه ریلی ایران به شبکه ریلی ترکیه از مسیر ارومیه صورت گرفته، بیان کرد: مزیت‌های اقتصادی، توسعه منطقه‌ای، افزایش ارتباطات بین‌المللی، دسترسی به آب‌های آزاد ترکیه از بندر مرسین از جمله ظرفیت‌های توسعه شبکه ریلی ایران و ترکیه از مرز سرو است.
وی خاطرنشان کرد: اتصال ریل راه آهن به خط ریل بندر مرسین در رشد و پیشرفت این استان بسیار تأثیر گذار بوده چرا که فاصله ۴.۵ ساعته را می‌توان با تأمین زیرساخت‌ها به پلی برای ایجاد توسعه تبدیل کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به جلوگیری از دخل و تصرف غیرقانونی در مسیر جاده ارومیه به سرو گفت: تصمیمات به گونه‌ای اتخاذ شود تا اشتیاق به سرمایه‌گذاری و رغبت مردم برای استفاده از اراضی تضییع نشود.
در این جلسه پیشنهادات تهیه شده در مورد ورودی شهر ارومیه، دانشگاه و کارگاه‌های تولیدی، چشم‌انداز طبیعی و حوزه تجاری و پایانه مرزی جهت برنامه‌ریزی و مطالعه دقیق مورد بررسی قرار گرفت.