خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آغاز طرح راهیان نور مجازی برای نخستین بار در گیلان

فارس | استان‌ها | پنجشنبه، 06 آذر 1399 - 15:12
با توجه به تصمیمات ستاد ملی کرونا و در پی آن تعطیلی سفرهای راهیان نور، برای حفظ سلامت جامعه تصمیم بر این شد تا اردوهای راهیان نور متوقف شود و در استان گیلان برای نخستین بارطرح راهیان نور مجازی راه اندازی شد.
راهيان،نور،گيلان،مجازي،دفاع،حضور،طرح،شهدا،مديركل،مقدس،ستاد،آ ...

با توجه به تصمیمات ستاد ملی کرونا و در پی آن تعطیلی سفرهای راهیان نور، برای حفظ سلامت جامعه تصمیم بر این شد تا اردوهای راهیان نور متوقف شود و در استان گیلان برای نخستین بارطرح راهیان نور مجازی راه اندازی شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مسؤول ستاد اردویی راهیان نور گیلان ظهر امروز در مراسم افتتاحیه راهیان نور مجازی در صحن مطهر حرم شهدای رشت با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: راهیان نور مجازی امسال به‌صورت پایلوت برای نخستین بار در گیلان اجرا می‌شود.
محمدعلی ستیزه با اشاره به تصمیمات ستاد ملی کرونا و در پی آن تعطیلی سفرهای راهیان نور گفت: برای حفظ سلامت جامعه تصمیم بر این شد تا اردوهای راهیان نور متوقف شود و ما نیز سریعاً راهبرد خود را تغییر دادیم.
وی با بیان اینکه در شرایط کرونایی دانش آموزان از طریق برنامه شاد مشغول به تحصیل هستند، افزود: تصمیم گرفتیم از بستر مجازی برای راهیان نور استفاده کنیم و به‌نوعی راهیان نو را به خانه‌های مردم ببریم و امروز نخستین روز از راهیان نور مجازی در گیلان است.
مسؤول ستاد اردویی راهیان نور گیلان با بیان اینکه این طرح ادامه‌دار خواهد بود، گفت: این طرح از طریق فضای مجازی و لینکی که از طرف پیام‌رسان داخلی و آموزش‌وپرورش و معلمان در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد انجام خواهد شد و تصمیم داریم این برنامه را استقرار ببخشیم.
بازخوانی فرهنگ شهادت در گرو راهیان نور
مدیرکل بنیاد شهید گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه راهیان نور و بازخوانی دفاع مقدس برای زنده نگه‌داشتن آرمان و ارزش‌های انقلاب ضرورت دارد، اظهار کرد: ما باید بتوانیم به اقتضای شرایط و نیازهایی که احساس می‌شود برنامه‌ریزی‌های لازم را جهت استفاده از ظرفیت‌های موجود داشته باشیم.
عبدالله پاکاری با بیان اینکه گیلان جزو نخستین استان برای اجرای طرح مجازی راهیان نور است، افزود: شرایط کرونایی این فرصت را فراهم کرد تا برنامه راهیان نور را به شیوه جدید شاهد باشیم.
وی با بیان اینکه حضور در مشهد الشهدا یک ضرورت است و باید به آن پرداخته شود، تصریح کرد: ما نباید از خود شهدا غافل شویم کسانی که این تاریخ پرافتخار را برایمان رقم زدند، شهدا انسان‌های کامل و الگوهای صحیح برای نسل‌های آینده خواهند بود پس شناخت و معرفی آن‌ها در سبک زندگی شهدایی که به آن نیاز داریم بسیار مهم است.
مدیرکل بنیاد شهید گیلان یکی از ویژگی‌های دفاع مقدس را حضور تمامی گروه‌ها در دفاع دانست و بیان کرد: فراگیری اشخاص ازجمله فرهنگیان و دانش آموزان از اتفاقاتی است که در دفاع مقدس به‌صورت ویژه و منحصربه‌فرد رقم خورد و ظرفیتی برای بازخوانی شخصیت این شهدا است.
آشنا کردن نسل جدید بافرهنگ ایثار شهادت بدون راهیان نور محقق نمی‌شد
مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم اظهار کرد: از همه دوستان و سردار عبدالله پور و دوستانی که اجازه ندادند از این فیض و واسطه خوبی‌ها جدا شویم سپاسگزارم.
محمد رحمتی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: همان‌طور که ایشان فرمودند و راهیان نور را ستایش کردند این حرکت فرهنگی می‌توانند در این نسل بسیار اثرگذار باشد.
وی با تأکید بر اینکه آشنا کردن نسل جدید بافرهنگ ایثار شهادت بدون راهیان نور محقق نمی‌شد، افزود: در این سال‌ها ما اثرات راهیان نور را مشاهده کردیم و علاقه وافر دانش آموزان برای حضور در مناطق عملیاتی سرچشمه زلالی برای پیوند خوردن باکسانی است که جان خود را فدا کردند و وجب‌به‌وجب خاک این کشور آغشته به خون شهدا است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان با تقدیر و تشکر از بانیان افتتاح طرح مجازی راهیان نور گیلان، تصریح کرد: خوشبختانه ویروس منحوس کرونا نیز جلودار ما نبود و این اتفاق مبارک را گرامی می‌داریم هرچند هیچ اتفاقی جای حضور فیزیکی را نخواهد گرفت و امیدواریم به‌زودی شر این ویروس از کشور ما کم شود.
به گزارش فارس، طرح راهیان نور مجازی امروز در صحن مطهر حرم شهدای رشت با رمز «یا حضرت معصومه (س)» با حضور سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان و سایر مسؤولان آغاز شد.
انتهای پیام/خ