خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۱۶۲ نیاز پژوهشی در مازندران اعلام شده است

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 06 آذر 1399 - 15:01
ساری- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: ۱۶۲ نیاز پژوهشی از طریق سازمان پژوهش و فناوری در استان دریافت و اعلام شده است.
پژوهشي،استان،شوراي،اعتبارات،برنامه

به گزارش خبرگزاری مهر، مفید غلامی در جلسه شورای برنامه ریزی اظهار داشت: در راستای استفاده بهینه از اعتبارات پژوهشی، به منظور رفع چالش‌های استانی و به استناد ماده ۶ دستورالعمل اجرای بند (ز) تبصره ۹ قانون بودجه در سال گذشته با توجه به تجمیع اعتبارات از میان ۱۶۲ نیازهای پژوهشی دریافتی از طریق سامانه پژوهش و فناوری مازندران ۱۷ نیاز پژوهشی در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری مورد بررسی و در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مورد تصویب قرار گرفت.
وی افزود: در سال ۱۳۹۸، یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای استان (به استثنای فصل‌های ۱ و ۶) جمعاً به مبلغ ۱۸ میلیارد تومان بوده است.
دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان همچنین از تعداد طرح‌های ثبت شده در سامانه پژوهش و فناوری مازندران استان در سال ۱۳۹۹ گفت: از میان ۷۰ نیاز پژوهشی ثبت شده ۱۵ نیاز در کارگروه مورد تأیید قرار گرفته است و در جلسه شورای برنامه نیز مطرح و بررسی شد.
وی گفت: در سال ۱۳۹۹ یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای استان (به استثنای فصل‌های ۱ و ۶) ۱۶ میلیارد تومان است که هفت میلیارد و ۳۷۷ میلیون تومان با توجه به تعهدات قراردادهای پژوهشی نیمه تمامی که دارای کد رهگیری از شورای عالی عطف در سال ۱۳۹۸ بودند به سال ۱۳۹۹ انتقال یافته است.