خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کیت‌های تشخیص سریع‌ کرونا وارد اصفهان شد/توقف سیر افزایشی بیماری

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 06 آذر 1399 - 13:53
اصفهان - مسئول بیماری واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: کیت‌های تشخیص سریع کرونا شب گذشته وارد اصفهان شده و اکنون در انبار دانشگاه علوم پزشکی نگهداری می‌شود.
اصفهان،كرونا،بيماري،استان،زمينه،توجه،بيماران،فدايي،تست،نيمي

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه کیت‌های تشخیص سریع کرونا شب گذشته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تحویل شده و در انبار این دانشگاه قرار دارد، اظهار داشت: هنوز در خصوص توزیع این کیت‌ها تصمیم‌گیری نهایی انجام نشده است اما اولویت در این زمینه برای مناطقی است که در دسترسی به آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا با مشکل مواجه هستند.
وی با بیان اینکه بخش زیادی از این کیت‌ها در روند اجرای طرح «حافظان سلامت محلات» مورد استفاده قرار می‌گیرد، ادامه داد: باید توجه داشت استفاده از این کیت‌ها بسیار آسان‌تر از کیت‌های موجود در آزمایشگاه‌های گران قیمت مولکولی خواهد بود و نتایج آن بعد از یک ساعت مشخص خواهد شد.
مسئول بیماری واگیر مرکز بهداشت اصفهان در خصوص کیفیت این نوع کیت نیز ابراز داشت: این کیت‌ها مورد تأیید وزارت بهداشت است اما در صورتی که کیت نتیجه منفی بیماری را برای فردی نشان دهد دیگر علائم بیماری نیز برای تصمیم‌گیری در خصوص بیمار بودن و یا نبودن فرد مورد توجه خواهد بود.
سیر افزایشی ابتلاء به کرونا در اصفهان متوقف شده است
وی با بیان اینکه در استان اصفهان در هفته سوم آبان ماه در زمینه شیوع بیماری کرونا در نقطه اوج قرار داشتیم، اظهار داشت: این در حالی است که امروز این سیر فزاینده کنترل شده و افزایش بیماران متوقف شده است.
فدایی با تاکید بر لزوم همکاری شهروندان استان اصفهان برای رعایت محدودیت‌های تردد در دو هفته اول آذرماه ابراز داشت: مردم باید باور داشته باشند که این محدودیت‌ها برای کاهش سیر بیماری بسیار تأثیرگذار خواهد بود و نتیجه آن را در دو هفته آخر آذرماه خواهند دید.
وی در خصوص ارتباط افزایش حجم آلاینده‌های جوی و وضعیت بیماران کرونایی افزود: در این زمینه باید توجه داشت که با توجه آنچه از بررسی وضعیت بیماران به دست آمده آلودگی هوا می‌تواند تشدید کننده علائم بیماری کرونا باشد اما در زمینه افزایش ابتلاء تأثیری ندارد.
انجام ۳۰۰ هزار تست کرونا در اصفهان
مسئول بیماری واگیر مرکز بهداشت اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ آزمایشگاه بخش خصوصی در کنار آزمایشگاه‌های دولتی در سطح استان اصفهان اجازه انجام تست کرونا را دارند، ابراز داشت: از ابتدای شیوع این بیماری در استان اصفهان تاکنون ۳۰۰ هزار تست کرونا انجام شده که نیمی از آنها در آزمایشگاه‌های دولتی و نیمی در آزمایشگاه‌های خصوصی بوده است.
وی ادامه داد: باید توجه داشت که نیمی از تست‌های کرونا در استان اصفهان مثبت بوده است.
فدایی در خصوص نسبت مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا در استان اصفهان به کشور گفت: در این زمینه می‌توان گفت میزان فوتی‌های ناشی از این بیماری نسبت به میانگین کشوری کمتر است.