خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رایزنی وزیر خارجه ارمنستان با رؤسای گروه مینسک

ایسنا | بین‌الملل | پنجشنبه، 06 آذر 1399 - 13:32
وزارت خارجه ارمنستان در بیانیه‌ای از تماس تلفنی وزیر امور خارجه این کشور با رؤسای مشترک گروه مینسک- "ایگور پوپوف" از روسیه، "استفن ویسکنتی"،فرانسه و "اندرو شوفر"، آمریکا خبر داد.
ارمنستان،خارجه،بيانيه،وزارت،تأكيد،مشترك،آيوازيان،مينسك،رؤساي

وزارت خارجه ارمنستان در بیانیه‌ای از تماس تلفنی وزیر امور خارجه این کشور با رؤسای مشترک گروه مینسک- "ایگور پوپوف" از روسیه، "استفن ویسکنتی"،فرانسه و "اندرو شوفر"، آمریکا خبر داد.
به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، طبق این بیانیه، "آرا آیوازیان" بر نیاز تداوم ریاست مشترک بر گروه مینسک تأکید کرد چرا که تنها فرمت با مجوز واسطه‌گری بین‌المللی است.
در این بیانیه که بر روی وب‌سایت وزارت خارجه ارمنستان منتشر شده، آیوازیان بر اهمیت استقرار رژیم پایان درگیری در منطقه قره‌باغ و اعزام صلح‌بانان به منطقه تأکید کرد.
طبق اعلام وزارت خارجه ارمنستان، وزیر امور خارجه این کشور و واسطه‌گران بین‌المللی در مورد مسائل مربوط به حفاظت از منافع ارمنی‌های قره‌باغ در ‌زمینه بحران انسانی و احیای حقوق آن‌ها گفت‌وگو و بر نیاز به مشارکت نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی در این امر، تأکید کردند.
وزارت خارجه ارمنستان اعلام کرد که طرفین در مورد مسائل مربوط به فرآیند صلح قره‌باغ و برنامه کاری آتی رؤسای مشترک، تبادل دیدگاه کرده‌اند.
در ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) رهبران روسیه، آذربایجان و ارمنستان- ولادیمیر پوتین، الهام علی‌اف و نیکول پاشینیان- بیانیه مشترکی را در مورد توقف کامل درگیری‌ها در ناگورنو-قره‌باغ امضا کردند.
بر اساس این بیانیه، ارمنستان و آذربایجان توافق کردند که در مواضع اشغالی خود متوقف شوند، سپس تعدادی مناطق تحت کنترل باکو درآیند و زندانیان بین دو طرف تبادل شوند.
صلح‌بانان روسی در امتداد خط تماس و دالان لاچین که قره‌باغ را به ارمنستان متصل می‌کند، مستقر شده‌اند.
انتهای پیام