خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ذخایر خون کردستان در شرایط مناسبی قرار دارد

ایسنا | استان‌ها | پنجشنبه، 06 آذر 1399 - 13:31
مدیرکل انتقال خون استان کردستان، گفت: ذخایر بیمارستان ها و ذخایر سازمان انتقال خون دارای وضعیت مناسبی برای پاسخگویی به نیاز بیماران است لذا از مردم درخواست داریم طی هفته ها و ماه های آینده برای اهدای خون مراجعه کنند.
خون،ذخاير،استان،اهداي،انجمن،اقدام،وضعيت،هفته،توجه

ایسنا/کردستان مدیرکل انتقال خون استان کردستان، گفت: ذخایر بیمارستان ها و ذخایر سازمان انتقال خون دارای وضعیت مناسبی برای پاسخگویی به نیاز بیماران است لذا از مردم درخواست داریم طی هفته ها و ماه های آینده برای اهدای خون مراجعه کنند.
محمد سعید کریمیان در خصوص اهدا خون تعدادی از قهرمانان ورزشی استان، اظهار کرد: با انجام اهدای خون طی هفته گذشته خوشبختانه ذخایر خون استان به شرایط ایده آل رسیده است.
وی با اشاره به اینکه مدت‌زمان نگهداری فراورده‌های خونی محدود است، افزود: از مردم استان درخواست داریم در هفته‌ها و ماه های آینده نسبت به اهدای خون اقدام کنند چراکه در فصل سرد سال آمار مراجعه‌کنندگان کاهش می‌یابد.
مدیرکل انتقال خون استان کردستان، ذکر کرد: با توجه به مدیریت و هدر نرفتن خون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شرایط کرونایی امروز ۲۰ نفر از ورزشکاران اقدام به اهدای خون کردند و قرار بر این است که به طور متداوم در فصل زمستان این عمل خیرخواهانه توسط این افراد صورت بگیرد.
سید بهمن رضوی، رئیس انجمن موی تای منطقه ۳ کشور، گفت: با توجه به کاهش شدید ذخایر خون کشور و وضعیت بحرانی این موضوع، انجمن نوای باران و انجمن موی تای منطقه ۳ کشور اقدام به انجام این کار خیرخواهانه شدند.
وی افزود: پس از فراخوانی در راستای اهدا خون تعداد یک‌صد نفر از ورزشکاران و قهرمان این رشته اعلام آمادگی کردند که در این حرکت انسان دوستانه و سنت حسنه شرکت کنند.
رئیس انجمن موی تای منطقه ۳ کشور، ذکر کرد: با توجه به وضعیت حال حاضر و کاهش مجدد ذخایر خون در آینده امیدواریم در روزهای آتی نیز شاهد چنین حرکت‌هایی فرهنگی باشیم.
رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت و پیک سوم کرونا و ابلاغیه‌های صادرشده در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی این تعداد در چهار هفته و هر هفته تعداد ۲۰ نفر از ورزشکاران نسبت به اهدا خون اقدام خواهند کرد.
انتهای پیام