خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فعالیت سامانه بارشی سودانی در خوزستان / آماده‌باش سراسری هفته آینده

ایسنا | استان‌ها | پنجشنبه، 06 آذر 1399 - 12:54
استاندار خوزستان با اشاره به پیش‌بینی یک سامانه بارشی سودانی و آغاز بارندگی در استان گفت: سیل ۹۸ نیز در پی ورود و فعالیت سامانه سودانی رخ داد بنابراین باید بالاترین احتمالات و بدترین شرایط ممکن را در نظر بگیریم تا حداقل آسیب وارد شود.
خوزستان،سامانه،مستقر،امكانات،وضعيت،استاندار،اشاره،سوداني،شري ...

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان با اشاره به پیش‌بینی یک سامانه بارشی سودانی و آغاز بارندگی در استان گفت: سیل ۹۸ نیز در پی ورود و فعالیت سامانه سودانی رخ داد بنابراین باید بالاترین احتمالات و بدترین شرایط ممکن را در نظر بگیریم تا حداقل آسیب وارد شود.
غلامرضا شریعتی در نشست فوق العاده مدیریت بحران خوزستان که شب گذشته (۵ آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی در خصوص ورود سامانه بارشی به خوزستان، اظهار کرد: سدهای خوزستان ظرفیت خالی قابل ملاحظه‌ای دارند و امکان کنترل سیلاب‌ها و روان‌آب‌ها را دارند؛ مساله در خصوص وضعیت بارش‌های میان حوضه‌ای است که دغدغه ایجاد کرده است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: در شمال، شمال شرق، ارتفاعات و مناطق عشایری بعضا با مشکلاتی مواجه هستیم که باید مراقبت شود.
اورژانس‌ها در این مناطق مستقر و آماده‌باش باشند.
جمعیت هلال احمر نیز ذخیره‌ای در این مناطق داشته باشد.
استاندار خوزستان با اعلام آماده‌باش به سراسر استان، گفت: در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده (۸ و ۹ آذرماه) فرمانداران باید ۲۴ ساعته در فرمانداری‌ها مستقر شوند تا مساله‌ای رخ ندهد.
روز پنجشنبه نیز جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان‌ها باید تشکیل و تمهیدات اندیشیده شود.
وی با تاکید بر لزوم آماده‌باش سازمان‌ها و ادارات خدمات‌رسان تصریح کرد: مسئولان سازمان‌های خدمات‌رسان در این دو روز در محل کار خود مستقر شوند و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.
شرکت‌های آبفا و شهرداری‌ها نیز تمهیدات لازم را بیاندیشند.
شریعتی افزود: گتوند، لالی، اندیکا و مسجدسلیمان را اداره‌کل امور شهری استانداری، ایذه و باغملک توسط اداره‌کل امور روستایی استانداری و شوش، شوشتر، دزفول و اندیمشک را اداره‌کل امور فنی استانداری پشتیبانی می‌کنند.
وی با بیان اینکه باید همه امکانات بسیج شود، بیان کرد: در روز پنجشنبه، وظایف بین شرکت‌های استان تقسیم شود و امکانات در این شهرستان‌ها قبل از بارندگی‌ها مستقر شوند.
هر کدام از این شرکت‌ها پشتیبان یک تا دو شهر که در آن‌ها احتمال وقوع مشکلاتی وجود دارد، باشد؛ در صورت نداشتن امکانات هم باید امکانات مورد نیاز را اجاره کنند.
استاندار خوزستان گفت: شهرهایی که درگیری کمتری در بارندگی دارند نیز معین دیگر شهرها می‌شوند که درگیری بیشتری خواهند داشت.
وی با اشاره به وضعیت سامانه بارشی آینده ادامه داد: سازمان آب و برق به صورت مستمر وضعیت سیلاب‌ها را رصد کند.
طبق پیش بینی‌ هواشناسی، این سامانه سودانی است و رطوبت صد درصدی دارد بنابراین احتمال وقوع هر مساله‌ای وجود دارد.
شریعتی بیان کرد: سیل ۹۸ نیز در پی ورود و فعالیت سامانه سودانی رخ داد بنابراین باید بالاترین احتمالات و بدترین شرایط ممکن را در نظر بگیریم تا حداقل آسیب وارد شود.
وی عنوان کرد: ماهشهر برای پایدارتر شدن شرایط روستاهای رامشیر کمک کند و امکانات شهرستان رامشیر نیز بسیج شوند و هشدارهای لازم به مردم داده شود.
استاندار خوزستان ادامه داد: در ایذه، بهبهان، لالی، اندیکا و باغملک هشدارهای لازم به روستاها داده شود.
در مناطقی نیز که ممکن است دچار مشکل شوند مسئولان ادارات شهرستان‌ها در محل مستقر شوند.
اکیپ‌های راهداری و راه و شهرسازی نیز در مناطق مختلف مستقر شوند.
وی با اشاره به هجوم ملخ نیز تصریح کرد: در بحث هجوم ملخ، در دو سال گذشته به خوبی عمل کردیم؛ اکنون نیز مانند سال گذشته اقدامات مورد نیاز به ویژه در در شهرستان‌های ورودی از جمله هندیجان، بهبهان، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، امیدیه، آغاجاری و شادگان انجام و پس از بارندگی همه امکانات در این زمینه بسیج شوند تا از این بحران گذر کنیم.
شریعتی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا نیز گفت: از ۲۶ آبان‌ماه به بعد روند بیماری در خوزستان رو به کاهش و وضعیت رو به بهبود نسبی است.
البته همچنان حدود ۵۸۰ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند اما موارد بستری نسبت به یک ماه پیش رو به کاهش است.
وی افزود: اشغال تخت‌های ICU و مراجعه به بیمارستان‌ها نیز رو به کاهش است و با اعمال محدودیت‌ها انتظار می‌رود در یک تا دو هفته آینده وضعیت بهتر شود.
استاندار خوزستان گفت: امیدواریم این روند ادامه یابد و مراقبت‌ها و سختگیری‌ها به طور جد پیگیری شود تا ویروس کنترل و مهار شود.
انتهای پیام